Vánoce

Musím se přiznat, že opravdu nemám ráda Vánoce. Neměla jsem je ráda ani jako malá a teď jako velká mi to celé připadá ještě víc uhozené. Když jsem byla malá, nebavilo mě, jak jsou na nás všichni hodní, nosí nám dárky, které nás (s bráchou) absolutně nezajímaly a naopak my jsme dávali dárky, o kterých jsem alespoň já bezpečně věděla, že skončí někdo založené, položené nebo schované na potom. To mě alespoň trochu poučilo a snažila jsem se dávat dárky, která už své podstatě měly tu funkčnost, že měly někdy stát, viset nebo ležet, ale dávejte pořád obrazy a kalendáře, že… Docela mě to mrzelo, protože jsem dárky vždycky pečlivě a dlouhé rozvažovala, obešla jsem dva tři obchody a pak vybrala nejlepší variantu. Když jsem naopak já napsala Ježíškovi, co přesně chci, obvykle to dopadlo tak, že jsem dostala něco velmi podobného, obvykle to, co jsem OPRAVDU nechtěla. Netuším, zda moje předstírání toho, jak se mi to líbí, bylo alespoň někdy důvěryhodné. Když jsem se odstěhovala od našich (bydlíme ještě s babičkou), přistihla jsem se, jak svoji nepřítomnost vykupuji jaksi dosti dražšími dárky, opět zcela zbytečně, neboť jejich konec byl stejný jako u těch řekněme levnějších. To mě docela dost vadilo a přešla jsem k dárkům více praktickým, cenově ovšem stále výše než by byl očekávaný standart. Potom jsem ovšem viděla dárky, které dával brácha se snachou (zcela laciné, běžná produkce), usoudila jsem, že dosti bolo a letos jsem konečně pořídila něco praktického, téměř na přání každého člena rodiny, protože jsem se zeptala už v září, kdy jsem se ptala snad první. Otci jsem pak tématicky ke flashce koupila skleněnou flašku (láhev, co ji vyrobili skláři v Novém Boru, ještě než je zavřeli), mamka dostala váleček a podložku od T., babička misku na ohřívání od T. a drátěnou misku na ovoce (sama jsem vyráběla). Dary s bratrem jsme zrušili už předminulé Vánoce s tím, že se sice máme rádi, uplatnění pro pětikilo se najde i jinak a bylo po ftákách. Uff. Doma to bylo děsné jako vždycky, protože už tam nemám žádné kamarádky, jsem pořád doma, všichni se mě pořád na něco ptají a nemůžu nikam jít, protože není kam. Stromek ani cukroví mě nebere, tak jsem si četla něco drátovala a čekala, až to skončí. O nějaké vánoční pohodě, klidu a míru nemohla být ani řeč – trpěla jsem jako zvíře (zcela zbytečně samozřejmě) a vítala každý nákup v místní sámošce jako akci dne. A řeknu vám – že letos byly ty Vánoce obzvláště dlouhé. Ale – už je to za námi, děkujeme a doufám, že na ty další se už konečně něco stane a já nebudu muset trpět jako blázen. Vánoce skončily, ať žijí ty příští.

Published in: on 11 ledna 2009 at 16:10  2 komentáře  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2009/01/11/vanoce/trackback/

RSS feed for comments on this post.

komentáře 2Napsat komentář

  1. To chce si pres vanoce udelat dovolenou a jet nekam do tepla, kde clovek na vanoce snadno zapomene. 😎

  2. No co to povídáš! Krindičky! Musíš s tím něco udělat! Já už delší dobu, začala jsem za svobodna, začínám slavit vánoce na první advent. Někdy upeču perníčky, ale poslední dobou si spíše naliji dvojku a začnu. Co jsem vdaná, tak jsem do tohoto rituálu přibrala i mého muže. Vlastně začnu před ním tím, že zakoupím adventní věnec. Vyhlídla jsem si jeden moc pěkný v Tescu na Smíchově. Pak jsem to konzultovala v práci a bylo mi sděleno , že je drahý. A tak jsem se rozhodla,že si nechám pro korunu vrtat koleno a obkroužila jsem Prahu hledajíc ten nejpěknější a nejlevnější. Samozřejmě jsem jezdila v autě a žádný levnější nenašla. Pak jsem se nechala málem strhnout k vlastní produkci, ale brzo jsem se vzpamatovala a vzpoměla na školní léta, kdy mě nechtěli vzít do žádného výtvarného kroužku. Hm, doprala pračka jdu pověsit prádlo. Pokračování příště 🙂


Zanechat Odpověď

