EMP

Je to vyborná zkratka pro European Master Piece, což je zcela zbytečné překládat a v záhlaví má Enjoy the Movement. Osobně bych to přeložila jako Užijte si cvičení a až vám popíšu, jak se to cvičí, záhy pochopíte „ironii“ tohoto podtitulu.
Na tomto cvičení je výborné to, že je jednoduché. Vůbec nemusíte mít žádné znalosti aerobiku a vůbec nemusíte být pohybově nadaní. Princip cvičení spočívá v tom, že opakujete soustavu vždy tří cviků tři krát za sebou. Realita je takováto – první cvik se opakuje čtyři krát za sebou po osmi, druhý cvik čtyři krát za sebou po osmi a třetí cvik se opakuje čtyři krát za sebou po osmi a pak se opět vrátite k prvnímu cviku, zacvičíte si ho čtyři krát za sebou po osmi, druhý cvik…. A tak dále, až do úplného vyčerpání.
Nyní popíšu cviky – například zvedání kilových činek nad hlavu, nebo zvedání činek za zády nebo dělání takového toho typického sokolovského úponu – rozpažit – vzpažit. Sice to vypadá jako brnkačka, ale asi tak po 32 cvicích zjistíte, že už nemůžete. Nezbývá než si odpočinout. Mrknete okem do prava a zjistíte, že umírá odpočívá polovička sálu. Pak se do toho dáte znovu a přijde hlavní cvičitelka, pošteluje vám záha, hlavu, ruky, přinutí vás ten cvik udělat asi tak pět krát správně a je vám jasné, že šestý zdvih už prostě neuděláte. Po cvicích ve stoje následující cvicky v lehkém předklonu, pak v podřepu, pak vleže a pak už jen umřete před závěrečným protahováním. Dobré je, že se u toho počítá nahlas a sborově a každý si dělá přestávku, kdy chce dle svého vyčerpání.
Někdy mi to lehce připomíná cvičení v Sokole, když se tak dívám odpočívaje na ostatní, ale jen co začnu, je mi jasné, že to žádný Sokol není a že je to pořádná makačka. Ale každá hodina, i tato mučící má svůj konec a tak děkuju v závěrečném protahování sobě i Bohu, že jsem to přežila a přeju si, abych se příště dokopala jít tam znovu.
Dosti jsem se pobavila nedávno na FitBallu – takové smíšené posilování na tom obrovském balónu, kdy jsme po nějakých sranda cvicích došly k posilovaní a já jsem si na celé kolo začla počítat nahlas a byla jsem dosti překvapena, že jsme po šestnácti skončily a že to bylo tak lehké… a že jsem se prakticky celé cvičení nezpotila… (Měli jste vidět výraz překvapení v očích hlavní cvičitelky, proč počítám za ni…), jo, jo, zvyk je železná košilka.
Ať už se někdy odhodláte EMP zkusit nebo ne, rozhodně si to užijte. A třeba napište.

Published in: on 14 Leden 2009 at 18:33  Comments (5)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2009/01/14/emp/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Komentáře: 5Napsat komentář

  1. Me hlasite pocitani moc neslo. Chodila jsem na European Spin Gym, coz je posilovani svaliku a uponu a kdoviceho jeste na zadech. Clovek se za hodinu nehne z mista, ale odchazi celkem zmordovany. A to jeste netusi, ze ho bude pobolivat neco, o cem vubec netusil, ze na zadech ma :o)

  2. Počítat u European systémech se musí, protože Vám to pomůže při cvičení správně a dýchat. EMP (je European Muscle Power) jsem párkrát vyzkoušel a je to úžasný, stejně tak i European Spin Gym. Já osobně jsem instruktorem European teaba a bez počítání bych celou hodinu nezvládl. Každopádně všem vřele doporučuji vyzkoušet něco z nabídky EFP, tedy european systémů, které se u nás cvičí. Většinou všechny najdete na Floře v Praze nebo pokud byste chtěli taebo, tak se mrkněte na moje stránky http://www.tabopower.com.
    David

  3. Já cvičím EMP už tři měsíce a neskutečně mi to pomohlo co se týče zad. Jsem po operaci zad (už je to déle) a nikdy jsem se po ní už necítila fyzicky v pohodě a tohle mě neskutečně nakoplo. A zapomenout na to, že jsem dala dolů za dva měsíce čtyři kila taky není špatný. Neumím choreografie, takže toto cvičení mi dost vyhovuje a na těle je viditelný rozdíl markantní.

    • tak to je vyborne, gratuluji
      souhlasim, ze je to proste prijemna sportovni aktivita, trochu jina, nez vsechny ty aerobiky

  4. osobne jsem ESG asbolvovala jeste v devatem mesici tehotenstvi, vlastne jsem cvicila 4 dny pred porodem, diky tomu me cele tehotenstvi nebolela zada a to mam vyhrez dvou plotenek v bederni oblasti. Muze to byt pro nekoho nudne, ale je to ucinne, setrne a diky tomuto cviceni jsem nemusela na operaci tech plotynek….jen v tehotensvti vynechavate cviky na bricho, ono to jaksi ani nejde, ale cvicitelka – konkretne KAtka Masopustova vam doporuci, co cvicit jineho, nez bricho (idealne panevni dno roti inkontinencni v a po tehotenstvi)


Zanechat Odpověď

