MP3 – vlastní svět stisknutím tlačítka

Zdědila jsem MP3 přehrávač. Manžel upgradoval svůj, pořídil si k narozeninám lepší a vychytanější hračku a ten svůj starý šoupnul mně. Nahrál mi tam pár alb, ukázal mi, které tlačítko je na co a tu máš, hraj si…
Jsem starší sestra svého bratra, ještě jsem nikdy takto žádnou věc nezískala, takže už samotný způsob nabytí mi přišel magický. Což teprve, když jsem si v narvanné ranní špičce a v pošmourném mrazívém ránu pustila písničky z Mamma Mia. Můj svět se změnil. Najednou jsem byla pryč, ve slunném Řecku, nebo kde to tancovali a zpívali a nějaký smog, zvonící tramvaj či fronta v sámošce mě mohli milovat.
Za Abbou mám nahraných pár českých a pak smrtelnou kombinaci Laibach a Lojzo, bo je to řazené v abecedním pořádku. Být takto ve večerním namačkaném autobuse a zároveň na koncerte Laibachu někde v Drážďanech, byl zážitek téměř autentický – mačkanda byla, pomalované obličeje, kůže a koženka kam se podíváš, a díky prudkým zatáčkam se spousta lidí dokonce kývala do rytmu.
Musím se přiznat, že jsem v té skupině lidí, co celou dobu poslechu kývají hlavou do rytmu, kdyby to šlo, tak si i zatančí, ale nezpívám, neboť nezpívám vůbec… Z neustálého pokyvování hlavou mám namožené krční svaly, ale to rozhodně není nic, co by mě od poslechu odradilo.
Mám tam i mluvené slovo, Medvídka Pú a Střevíce z lýčí od pana Nepila, co je sám namluvil, když si je předtím sám napsal, takže si u něj pěkně brousím sloh, zatímco u Medvíka Pú namluveného Markem Ebenem umírám smíchy pokaždé, když to slyším a že se to dá slyšet sto krát, je vám asi jasné. Přiznávám, že na mě musí být někdy velmi vtipný pohled.
Když jsme byli malí, dostali jsme s bráchou walkmana. Ne jednoho na půl, ale každý pěkně vlastního. Já červeného, brácha modrého. Ale neměli jsme to kam nosit, spotřeba baterek byla až hektická, kazety jsme taky skoro žádný neměli a tak mě to moc nebralo. Ale MP3, to je jiný kafe. Ať už to vymyslel kdokoliv – díky.

Published in: on 21 ledna 2009 at 22:15  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2009/01/21/mp3-%e2%80%93-vlastni-svet-stisknutim-tlacitka/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Zanechat Odpověď

