Záložky v knížkách

Nevím, jak moc to vadí vám, ale já poměrně hodně postrádám
v knížkách záložky. Takové ty tenké šnůrky, které byly součástí vazby a výborné na nich bylo to, že se prakticky nedaly ztratit. Bez ohledu na to, jak byla knížka stará, tam pořád byly a jen roztřepený konec ukazoval na to, jak moc jsou používány.
V poslední době, nemůžu si pomoct, ať sáhnu po jakékoliv knížce, záložka tam není. Nejčastěji sahám po knížkách v knihovně a absence záložek se projevuje tím, že místo nich lidé používají kde co. Staré jízdenky na MHD nebo vlak, nějaké papírky nebo vizitky. Takže zřejmě nejsem sama, komu záložka v knížce chybí. Líbí se mi lehká agresivita dam, které prohlížejí vrácené knížky, aby se jim tam nekupily papíry, ale to je prostě jen důsledek toho, že tam žádná pevná zabudovaná šňůrka není.
Problém vlastních vkládaných záložek je také v tom, že se neustále ztrácejí a z knih vypadávají. Já mám na kontě takových deset lepších či horších záložek do knih, které má už dávno někdo jiný.
Přemýšlela jsem o tom, že se možná výrobci záložek spřáhli
s knihtiskaři a řekli jim, ať tam záložky nevážou, že oni budou lidem prodávat lepší, hezčí a barevnější.
Je to škoda, protože jednou jsem viděla exemplář česko-anglického slovníku a ten měl v sobě tkané záložky tři a knížka byla veselé jako trikolora.
Těžko říci, jestli se to v budoucnu zlepší, do té doby si dovolím nabídnout vlastní vynález – místo záložek používám takové maličkaté lepítka post-it, velikosti tak dva centimetry na šířku a jeden na výšku, které pohodlně opakovaně nalepíte a zase odlepíte a je to velmi praktické, ale kouzelné už méně…

Published in: on 25 ledna 2009 at 22:29  4 komentáře  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2009/01/25/zalozky-v-knizkach/trackback/

RSS feed for comments on this post.

komentáře 4Napsat komentář

  1. mně se líběj tyhle záložky
    http://www.magnetky.cz/magneticke-etikety-zalozky.html
    nepadaj a jsou tak drahý že se nedaj ztratit 🙂

  2. Tak na ty Post-it jsem take presel asi pred rokem – je to vyborne do metra i do postele – proste drzi a nevypadne (navic se na konci cteni muzu podivat kolik jsem toho za tu chvili precetl 🙂

    Nevyhoda je jedina – obcas docela dosti drzi a pri rychle / nestastne manipulaci muzou natrhnout stranku.

  3. Já používám nejradši účtenky ze sámošky – nevadí mi když je ztratím páč nové jsou vždy po ruce, ale hlavně: jsou tenké! Když dám záložku do knížky, tak nechci, aby se knížka deformovala. Vadí mi takové ty záložky v plastiku, co se prodávají v knihkupectví, protože jsou příliš tlusté a pokud knížku se záložkou odložím na trošku delší čas, tak bude vždycky poznat, že to tam bylo založené.

    Tkané záložky mi vždy spíš vadily – jsou tlusté a moc dlouhé, takže různě visejí a překážejí.

  4. Já mám teď v oblibě záložky dřevěné, které nám přivezli děti z Mexika. Jsou sice trochu větší, ale milé, pěkně zdobené, na konci je např.ptáček. Ty se neztratí ani neopotřebují.


Zanechat Odpověď

