Obalené knihy

Na střední škole nám učitel občanské nauky řekl, že Kamasutra je nudná kniha, že kdybychom měli na výběr mezi lehkými (lechtivými, měl na mysli erotickými) časopisy a knihou, šáhli bychom po těch časopisech, protože by nám přinášely mnohem více než ona kniha. Uznejte sami, lepší impuls pro to, abychom si Kamasutru přečetli, prakticky neexistoval.
Rozhodila jsem sítě a asi po třetím zeptání jsem knihu od někoho získala na výpůjčku a dala se do čtení. Nevím, zda jste to četli TEHDY, ale jediné dostupné vydání bylo ve slovenštině a tak to bylo velmi dobrodružné v tom, že to bylo slovensky a v tom, že to bylo poněkud lechtivé. Tedy – zdálo se, že to bude lechtivé.
Knihu jsem pro jistotu obalila do novin a tak se oddávala velmi sladkým stránkám ve sladké měkké slovenštině a usmívala se potutelně nad obsahem. Dnes si již můžeme říci, že to zdaleka tak erotické nebylo, ale mně to přišlo dosti zajímavé a poučné, už jen ten styl psaní byl úchvatný a líbílo se mi, že tehdy ženy musely umět asi padesát věcí, aby se mohly vdát – například barvit si zuby, vlasy a nehty anebo zhotovit si stoličku. No, nevím, která z nás by se vdala…
Teď zdánlivě opustím téma, abych se k němu záhy vrátila. Jela jsem večer autobusem, čtu si tak svoji detektivku a jen tak okem mrknu, co čte ten borec vedle mě, protože mi přišlo, že není zrovna ten typ, co by jste od něj čekali, že si bude číst
v autobuse. Hádejte co četl – četl Mein Kampf. Četl ho velmi vášnivě, ostatně bylo to po odstavcích s mezerami a bylo to psané velkými písmeny. A knihu, tu měl zabalenou do novin…

Published in: on 12 února 2009 at 22:47  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2009/02/12/obalene-knihy/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Zanechat Odpověď

