Kuchařky

Mám doma docela malou, o to ovšem výživnější sbírku kuchařek, kterou jsem až do jedné získala darem. První kuchařku mi dala babička, jmenuje se Nejlepší recepty nebo tak nějak a vydala ji Dona a dá se tam najít úplně všechno a je dosti jednoduchá a dobře se podle ní vaří. Když jsem jí dostala, chodila jsem tehdy s Kendym a dělala jsem si z něho srandu, že mu všechny ty recepty uvařím a to pěkně popořadě. Takže nejdřív pomazánky, pak polévky, pak masa drůbeží, vepřová, hovězí… No, nestalo se tak a Kendymu doufám vaří ta jeho blonďatá princezna.

Další kuchařku jsem dostala od tchýně – o rybách. Je od stejného nakladatelství a jediné, co postrádám, je slušný trh s rybami, který by byl dostupný dopravně, dalo se tam nakoupit po šesté večer a nestálo mě to majlant. Protože nic proti mraženému filé, taky ryba, ale kuchařka obsahuje spoustu lákavých receptů a ty z mraženého filé prostě neudělém. Paradoxně i třetí kuchařku jsem dostala od tchýně, ale to je taková maskovaná kuchařka. Je tam všechno o bylinkách včetně dosti zajímavých (netradičních) receptů a spíše si ji zatím prohlížím. Musím totiž počkat na jaro, vysadit něco bylinek na balkón, počkat, co vyroste a pak bych se do toho pustila.

K Vánocům jsem obdržela medovou kuchařku od Janky, která obsahuje spoustu receptů s medem, to je jasné, ale jsou sesbírané z celé Evropy, a přesto, že jsem ještě žádný nezkusila, až budu přístě doma, musím si zamluvit u otce víc medu, protože zřejmě díky brožuře vzroste naše spotřeba.
Zcela poslední kuchařku jsem dostala od tchána, který byl spíše investor než cokoliv jiného – napsala ji mladá paní Požárová. Sama o sobě říká, že je zapálená kuchařka. Vlastní dokonce vlastní webovou stránku. Její kuchařky jsou tématické – například Tvaroh vypadá jako zcela rozebraná publikace. Já jsem na výslovné přání obdržela Fazole. Fotky jsou tam úžasné, recepty jednoduché a logické a tak se těším, až zlevní ty zelené fazolky a o pár večeří je postaráno.

Nejsem totiž z těch, co by se styděly podle kuchařky vařit. Beru to dokonce jako solidní podvečerní četbu, inspiraci a zábavu. Některé obsahují staré dobré recepty, některé ty trendy moderní. Jednou je tam popis jako by to měl vařit můj otec – pomalu tam napíšou, jak velkou lžičkou to máte ochutnávat, jindy je autor stručný jak pokyna na záchodku o udržování čistoty. Ať kuchařky máte, používáte či jen čtete, doufám, že se mnou budete souhlasit, že se jedná o poměrně zajímavou literaturu a rozhodně by neměla chybět v žádné knihovně. Ani kuchyni.

Published in: on 22 Březen 2009 at 22:08  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2009/03/22/kucharky/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentNapsat komentář

  1. Mám jich taky hodně a další pořizuji vystřihováním z různých kalendářů apod. Ráda zkouším nové recepty a protože většinou nemám všechny suroviny v nich uvedené, tak kombinuji, nahrazuji.Velmi ráda si recepty jen tak čtu a představuji si jak to bude vypadat a chutnat.Dcera nám loni předplatila Apetit a jsem nadšená, oni mladí z toho běžně vaří a oběd u nich je vždy kulinářský zážitek.


Zanechat Odpověď

