Co čtu

Večery se prodlužují, tma ustupuje, ale když ulehám do postele, podobá se to spíše padnutí a zaboření po pěti minutách čtení, které končí padem knihy a propadáním mne do sladkých tajů spánku. Na toto krátké období před usnutím půjčila jsem si Sherlocka Holmese. Sice jsem od Sira Doyla četla už skoro všechno, nikoli však v originále. V knihovně mi ve fochu Právě vrácené knihy přišla pod ruku dvojjazyčná (bilinguální, chcete-li) tato kniha, kousek jsem si přečetla (anglicky), přišlo mi to dobré, tak jsem do toho šla. A je do fakt dobré. Neříkám, že rozumím všemu; čemu nerozumím po očku mrknu na vedlejší český překlad a záhy je vše jasné. Případně jiná metoda – dává-li věta smysl i bez toho slova, hbitě jej vynechám a je to bez problémů. Také musím říci, že si ten překladatel často s anglickou strohou větou dělá co chce, samé kudrlinky, kytičky, botičky, aby se to dalo číst v češtině a tak mám někdy pocit, že čtu dvě knížky zároveň.
Druhou mou duševní potravou jsou mi dvě knihy v jedné pánů Rada – Žáka – Študáci a kantoři a Z tajností žižkovského podsvětí. Podle první byl natočen film Škola základ života, a když teď čtu literární předlohu, smekám před filmovým zpracováním – velice věrné. Druhá z knih je taková pseudogansterska, kde existují Spojené státy žižkovské a prohibice tajně zatýká všechny, kdož pijí limonády a slazené nealkoholické nápoje a do toho všeho se se něco hledá a je vysktuje se tam žižkovské nářecí, jestli to tak můžu rící…a vůbec je to velmi vtipné a do děje vtahující… Rozhodně na cestování autobusem a metrem ideální čtivo, bo tam kde přestanu hbitě navážu, aniž bych nějak zásadně musela uvažovat na celým předchozím dějem.
Další mou potravou na doma je Nová kniha etikety, kterou mám na stolku v obýváku a jak říká můj muž – Je sice pěkné, že to čteš, ale doufám, že to čtou i ti ostatní. Čtou, určitě čtou, když to byl před Vánoci rozebraný bestseller a má ho aspoň půlka republiky.
Tak lidé čtěte a napište, co teď čtete, ať víme, po čem se pídít v knihovnách a(nebo) v knihkupectvích…

Published in: on 19 dubna 2009 at 21:30  7 komentářů  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2009/04/19/co-ctu/trackback/

RSS feed for comments on this post.

komentářů 7Napsat komentář

  1. No já teď dočetl Klub rváčů a teď jsem začal číst scifárnu Zlomení Andělé. Pokud tě mé čtivo více zajímá, mrkni se na můj čtenářský deník na knihi.cz: http://www.knihi.cz/detail.php?trideni=9&id=1842 knihi.cz používám již půl roku a nemůžu si je vynachválit, našel jsem tam spoustu dobrých tipů na výborné knihy (pokud tě zajímá více scifi a fantasy, tak musím doporučit obdobný server http://legie.info).

    • JO, presne po necem takovem jsem nedavno patrala, diky za tip. Sci-fi zhodnoti laskave Kancelář. Já jsem nedávno dočetla Milénium, dost se mi to libilo az na poznamku, ze se jedna o konec prvniho dilu. Takze pristi navsteva knihovny bude zahrnovat i patrani po dalsich dilech, pokud mozno…

  2. No ono je takových systémů jako http://knihi.cz více, o některých jsem psal na svém blogu: http://petr.vaclavek.com/article/552/ctenarske-deniky-knihovnicky-databaze-knih

  3. dvojjazycnou muzu doporucit jakoukoli knihu „Previt…“. Preklad je opravdu skvely, misty i lepsi nez original. :o)

  4. Mé oblíbené autorky jsou Sue Graftonová a Patricia Cornwellová.Obě autorky mají stále stejné hrdinky, v jednom případě soukromá detektivka a v druhém soudní patoložka. Bohužel už jsem od nich asi vše přečetla, jak zjistím po příchodu z knihovny domů. Ovšem nepřekonatelný je John D. MacDonald, jeho knihy jsou nejen detektivky, ale i plné úvah o životě. To je asi můj favorit. Teď čtu snad první knihu od Stephena Kinga a líbí se mi.Pak zbožňuji Antona Myrera, od něj už jsem toho taky moc přečetla. Většinou, když mně autor zaujme, tak si pak půjčuji jeho knihy až do úplného vyčerpání zásob místní knihovny.

    • … na nočním stolku mám Poslední kabriolet… začínám se na něj opravdu těšit :- )

  5. Tak to se těš, kabriolet je asi nejlepší


Zanechat Odpověď

