Henry a Tony

Když už jsem na tom pohovoru co se angličtiny týká tak trochu vyhořela a přesto byla pozvána do dalšího kola, usoudila jsem, že je třeba úspěchu vyjít naprosti. Po celou dobu, kdy jsem pracovala ve stávajícím zaměstnání, jsem neměla příležitost mluvit s někým anglicky face to face, tak jsem se pokusila nějaké cizince vyhledat v Praze, dát si s nimi kafe a zjistit, jestli mi to ještě jde nebo co…

Jenže kde takového cizince splašit? Pravda, na Václaváku se jich pohybuje celý dav, ale oslovit je a říci Čau, nemáte chuť na jedno kafe v Kávovarně a že byste se mnou jako udělali takový improvizovaný pohovor, co, nehodí se? Ne, tudy cesta nevedla. Zeptala jsem se tedy svého světoběžníka-cizince-kámoše-radiče Jaceka, co by se s tím dalo dělat. Jak uchvácena jsem pak byla stránkou www.expats.cz, kde jsem v jednom z oddělení našla inzeráty týkající se výměny jazykových znalostí.

Obvykle to bylo typu Tvoje bezesporu skvělá angličtina pro moji začínající češtinu, jsem tu týden a rád bych se naučil pár vět. Ano, to bylo přesně to, co jsem hledala. Rozeslala jsem asi osm odpovědí a čekala, co bude. Ze začátku tedy nebylo nic. Dny ubíhaly jako splašené, termín pohovoru se blížil jako rozjetý vlak a stále nikdo nepsal. Až najednou – hosana – se ozval Henry, že by mi rád pomohl s improvizovaným pohovorem a já bych se mrkla na tu jeho češtinu. Během dvou dnů jsme si dohodli schůzku a vyrazili do kavárny.

Henry byl sympatický mladý muž, který v Praze cosi učil a byl tu asi tak měsíc i s cestou a byl to Angličan. Musím říci, že se mi nezdálo, že by měl nějakou tragickou výslovnost a rozuměla jsem mu od začátku skvěle, takže improvizovaný pohovor proběhl v naprostém pořádku včetně několika rad, které jsem dostala, a které on sám považoval za důležité.

Pak jsme se vrhli na mnou připravenou lekci How to survive in kavárna a naučila jsem ho říkat Pivo, prosím, Zaplatím a Nasledanou. Zjistila jsem, že je úplný, ale úplný začátečník a tak chápu, že jsem ho po hodině a půl totálně odrovnala, ale i tak jsme dali dohromady čaj, víno, voda a trochu jsme zabrousili do toho, jak se vyslovuje C, což se ukázalo velkým kamenem úrazu, o Ř jsem se nehodlala ani pokoušet. Byl to natolik příjemný večer, že jsem odcházela zcela klidná, že anglicky ještě umím.

Henry byl ovšem ve své anglické laskavosti nekončený. Zcela z placu mi nabídl svého Head Mastera (šéfa) ze školy, že pokud mám zájem, naverbujeme mi ho na další den, ať se ještě trochu procvičím, neboť se vyjádřil – Že Tony je vzdělaný, žije v Praze déle a přece jen, je to jeho šéf. No nezvedněte tu hozenou rukavici.

Následující den, jakkoliv byl katastrofický co se dosadní práce týče, jsem neohroženě stála pod koněm a čekala, až si mě Tony vyzvedne. Vyklubal se z něj ještě více sympatický mladý muž, ještě více anglický než Henry. Hrál ragby a jeho angličina byla opravdu úchvatná, taková ta, co ji sem tam trochu nerozumíte. Měl na mě hodinu a připravené nějaké otázku k imaginárnímu pohovoru. Dali jsme si pivo a po dvaceti minutách lehké konverzace o nás, jsme se do toho pustili. Byl dobrý posluchač, dělal si poznámky a pak i on měl doplňující rady a postřehy, které se ukázaly následující den jako velmi cenné.

Onu hodinu, kterou pro mě měl, přetáhl asi o deset minut, zaplatil za mě to malé pivko, popřál mi hodně štěstí, dostala jsem pusu na cestu a mazala do hospody s bývalými kolegy z předešlé práce, neboť jedno pivo, navíc malé, opravdu nemohlo spláchnout hořkost onoho dne, jakkoliv toto krátké cizojazyčné setkání bylo milé jak tabulka 70% čokolády z Equadoru…

Published in: on 13 Září 2009 at 21:42  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2009/09/13/henry-a-tony/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Napsat komentář

