Japonská bojovka – Díl druhý

Chca nechca stala jsem se hostitelkou japonské kamarádky a stala jsem se jí ráda. Sice jsem neměla moc času na přípravy, ale stihli jsme s mužem trochu uklidit, vyvětrat pokoj pro návštěvy, udělat v něm místo a dohodnout, kdo bude kde spát. Koupili jsme dost toaletního papíru a vína.

Ovšem musím přiznat, že moje role se ukázala značně namáhavá. Znáte to – návštěvě chcete snést modré z nebe, nebo radši dvě. Chcete aby měla pohodlí, dost místa, hodně jídla a dobré pití. To se neobejde bez vyptávání a otázek. Vyptávání se japonské návštěvy, to bylo jako když jednáte s děckem, které nic nechce. Mayuko, máš hlad? Ne. Chceč nějaké pití? Ne. Máš dost pohodlí. Ano. Potřebuješ něco? Ne. No děsný. Ovšem – v okamžiku, kdy jsem před ní postavila čaj nebo jídlo, hned mi děkovala a jedla a pila jako blázen. To bylo zejména pak ze začátku dosti matoucí. Mám pocit, že u nás strádala hned první večer, ale oni jsou asi v Japonsku zvyklí. A tak jsem se už další večery jejím Ne nenechala odradit a vesele před ní stavěla jídlo a pití. Do koupelny jsem jí rovnou posílala a ani v restauracích jsme se jí povšechně moc neptali, prostě jsme před ní nějaké jídlo vždycky šoupli, dalí jí do rukou příbor a jez.

Sice tvrdila, že víno nepije, ale padalo to do ní jak do studny (ani na Pálavě ani na Frankovce neviděla nic špatného), těstoviny jedla jedna radost a ovoce, z toho byla opravdu nadšená. Samozřejmě, když jsem se jí ptala, zda chce na cestu jablka, tak tvrdila, že je nemá ráda, ale doma po večeři snědla hned tři malá.

Stejně jako naší přátelé jsme konstatovali s mužem, že Japonci jsou opravdu tišší, ženy skromné, celé dlouhé dny doma a nic nechtějí. O Japonsku jsme se už prakticky nic nového nedozvěděli až na to, že tam je nejpopulárnější sport basebal a že naše kamarádka hraje volejbal (i svojí 1,5 m výšky). Zato my jsme to do ní prali horem dolem. Co to byla komunistická strana, co je to secese, jak bylo postavené Národní divadlo, kdo to je Jan Hus a Jan Ámos Komenský, kdo a proč postavil Karlův most, jakou máme vládu a tak. Co nám také jiného zbývalo. Musím říci, že většinu času jsme hovořili my a ona mlčela, neměla třeba ani žádné další doplňující otázky a vůbec to s ní bylo semo tamo trochu těžké, zejména, když jsme hovořili a něco jí vysvětlovali, ona se tvářila, že tomu rozumí a pak, když jsme se zeptali, zda něco takového mají v Japonsku (špatnou vládu), tak jsme se prostě nedočkali žádné odpovědi, protože ona nevěděla. Peklo, řeknu vám…

Co se týká japonského jídla, tak totálně mrtvé. Kromě sushi a sašimy, misa a rýže tam zřejmě nic jiného nejedí. Donesla nám nějaké jejich laskominky, což bylo příjemné a dobré. Typicky japonské je, že to je světle zelené a má to tím pádem příchuť zeleného čaje a je to málo sladké. Tedy – je to velmi dobré a nijak to nechutná. Tady dobrý.

Vždycky jsem se do Japonska chtěla podívat, ale teď si tím nejsem moc jistá. I tak jsem byla ráda, že se u nás japonská návštěva ukázala, přece jen to není každý den, moje úsilí býti dobrou hostitelkou bylo korunováno tím, že jsem dostala malý trhací zápisníček s růžovými papírky uvnitř a krásným poděkovaním za pobyt, což byla myslím její nejdelší věta. I tak jsem Jarina a jeho přítelkyni ujistila, že příště můžou zase někoho přivezt na víkend, aspoň že bude nějaká sranda :- ). Arigato.

Published in: on 29 září 2009 at 20:17  5 komentářů  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2009/09/29/japonska-bojovka-dil-druhy/trackback/

RSS feed for comments on this post.

komentářů 5Napsat komentář

  1. Jako žena nemůžeš použít Arigato samo o sobě. Tahle čest je vyhrazena jen mužům, i když i oni spíš používají Domo. Žena musí děkovat výrazem Domo arigato, případně přidat ještě jedno slovo za to

    • Tomáši, jsi si jistý že se to vztahuje i na nejaponské ženy? 😎

  2. Nejaponci (gaidžinové – srovnej s cigánským gadžo) jsou v hierarchii ještě mnohem níže než ten nejnižší japonec

  3. díky – hezky se pocestovalo – je mi jasné, kam opět nepojedu 🙂
    PS:a já žila v domnění, jak musí být „cizokrajná“ návštěva povznášející ….

    • …ja taky :- )…


Zanechat Odpověď

