V kavárně

Mojí zcela úplně nejoblíbenější kavárnou je Café Louvre. Je to v Praze, na Národní (ulici) a je to kavárna, která pamatuje ještě Rakousko-Uhersko, První i Druhou republiku a vůbec kde co všechno, ostatně mrkněte na webovky.

Mám ji ráda proto, že se můžu spolehnout na menu, které tam podávají, bo jsem ho už snad celé vyzkoušela, na personál, který je zdvořilý a přinejmenším rozumí anglicky a na otevírací dobu. Ta je totiž u kaváren poměrně netradiční. V pracovní dny se začíná v osm, ve nepracovní v devět, takže se tam dá s přehledem zajít na snídani, pokud zrovna nepícháte v Kolbence v šest.

A tak když už jsme tu měli japonskou návštěvu, vzali jsme ji tam. Všechno běželo jako na drátkách. Vybrali jsme si každý (bylo nás dohromady pět) co chtěl, číšnice s lehce bledě otráveným obličejem přijala objednávky a odkvačila. Postupně se nám na stůl snášela objednaná jídla – bábovka, různé čaje, kávy a omelety a vdolky a chleba se šunkou. I já jsem si dala šunku a to pražskou. S máslem a okurkou.

Přijde borec z kuchyně a položí přede mě talíř, tam šunka a na ní, na té šunce – KŘEN. Myslela jsem, že omdlím. Křen prostě nejím. Ani za boha. Když ho omylem sním, umřu. Můj žaludek předvádí žaludkové záchvaty a já se prostě té nepříjemné chuti nemůžu zbavit. Nemám na to alergii, ale vyloženě mi to nejede…
Takže jsem spustila docela nahlas, že proč je v tom ten křen. Borec z kuchyně se jen usmál, a když jsem mu řekla, že tam není ani to máslo ani ta okurka, tak odešel. Zavolala jsem tu bledě-otrávenou číšnici a řekla jí to – že nechci ten křen a kde je máslo a okurka. Chvilku se nic nedělo a pak přiběhl z kuchyně ten mladík a přinesl mi dvě mističky – na jedné máslo, na druhé okurka. Částečně se tedy celý problém vyřešil, ale pořád tu byl ten křen na té šunce. Jak to z toho dostat…
No, moc se mi to nepodávalo a ještě jednou jsem vyjednávala s tou číšnicí, co s tím křenem… Nic se nestalo, jen mi vysvětlila, že kuchaři zaměnili odpolední lístek s ranním a ten křen tam opravdu nepatří. Přiznám se, že jsem chvilku seděla, přemýšlela, co s tím. Nakonec jsem se do toho dala. Křen, jakkoliv odstraněn, jsem cítila, možná jen v mozku, nevím…

Jedla jsem a trpěla. Mojí společníci si libovali v lívancích, omeletách a já se mořila s tím křenem. Najednou se přede mnou vynořil PÁN. V perfektně padnoucím číšnickém obleku, který dával tušit, kdo je zde vedoucím. Měl krásné šedé vlasy a na čele měl vyryto – Jestli se vám zde stalo nějaké příkoří – řekněte to mně a já ty lotry z kuchyně nebo z placu pro vás zardousím. Pod tímto nápisem měl jiný nápis – Stará dobrá škola.
Nyní se jal krátce zjistit, co se stalo a jaká byla náprava. Řekla jsem mu tedy, že jsem dostala šunku s křenem, bez másla a okurky. Tyto dvě chybějící položky mi byly doneseny v mističkách, nicméně ten křen mi na té šunce prakticky zůstal. Viděla jsem, jak toho pána omývají všichni číšničtí bohové. Ne, ne, ne, takhle by to nešlo, povídá, to se nemělo stát, promiňte, madam, to takhle nejde. Ne, ne, ne, to vám měli vyměnit celé. Ano, usmála jsem se, to jsem očekávala, ale, ehm, jak vidíte, prostě se to nestalo. Ne, ne, nezlobte se, to se mělo stát. Ukažte, já to zařídím a nechám vám přinést nové, to takhle nejde, v žádném případě. … Ehm, promiňte, já na to, už jsem začala, a ukázala na talíř s rozjezenou šunkou. Není problém.. Než jsem stačila něco dalšího namítnout, pan šéf mi naprosto profesionálním chmatem vzal talíř i příborem a s ještě větší grácií mi to celé odnesl.

Za chvilku se u mě objevil jiný kuchař, přinesl mi pečlivě nakrájenou šunku, okurek a máslo a žádný křen a ráno mohlo začít. Mám prostě tuhle kavárnu ráda…

Published in: on 11 Říjen 2009 at 21:16  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2009/10/11/v-kavarne/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentNapsat komentář

  1. Tak to jsem ráda, že se to tak vyřešilo, protože tahle kavárna patří v Praze také k mým nejoblíbenějším.


Napsat komentář

