Jedna krátká z dánského letiště

Přece jen Kodaň je místo, které člověk nenavštěvuje dnes a denně. Stejně tak kodaňské letiště, které je hezké, plné obchodů a lidí. Jen check-in (to je takové to místo, kde ukážete letenku a pas/občanku) mi trval 25 minut, zatímco v Praze se to odehrálo za dvě a půl minuty, nekecám. Po odbavení následuje bezpečnostní zóna. Tedy sundáte kabát, vytáhnete noťas z tašky, sundáte si pásek, všechno vložíte do připravené přepravky na pás a projdete bezpečnostním rámem a následně vás prohledají. V Praze a domnívám se, že i v Paříži a vůbec v normálních středoevropských místech ženu prohledává žena, muže muž.

Ne však v Kodani. Dala jsem věci na pás, prošla rámem, za rámem stál celník, ukázal mi, ať si stoupnu na takový stupínek a než jsem se stačila nadechnout a rozhlédnout se, kterouže z žen mi přidělí, prohledával mě ten pohledný Dán. Na rukou bílé rukavičky (tedy – zřejmě končila šichta – byly šedé) a projel mě celou. Jsem se nestačila ani nadechnout. Ne, nebylo to vůbec vzrušující, pro něj ani pro mě, protože to celé trvalo asi minutu a ještě mi při tom stihl dánsky říci, ať se otočím a prohledal mě i zezadu. No hustý. Za minutu celé to soukromé přestavení skončilo a já jsem mohla odejít a k němu si to šněrovala další dáma.

Byla jsem tak překvapená, že jsem nestačila ani pípnout a je třeba přiznat, že jsem pro něj byla další v řadě a že na tamním letišti prostě žádné předsudky neměli. Inu, Seveřané. Jen by mě zajímalo, kdo kontroloval ty zástupy zahalených žen letících přes Prahu do Bahrajnu…

Published in: on 21 října 2009 at 20:49  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2009/10/21/jedna-kratka-z-danskeho-letiste/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Zanechat Odpověď

