Pracák

Byla jsem na pracáku. Den Hrůzy. Už tak mám s úřady nepěkné zkušenosti, všechny tam nenávidím, a když mám někam jít, tak už den předem jsem fakt nasraná. Myslím, že nejsem naštvaná, jsem nasraná.

Na pracák jsem sice nemusela, ale bylo třeba tam zajít. Z minulé práce mi dluží celé odstupné a dle zákona 118 má každý, komu je dluženo, právo požádat pracovní úřad, aby mu tuto dlužnou částku doplatil. To jen krátké vysvětlení, více bych se tím nezabývala.

Řeknu vám – bylo to utrpení. Nejdřív jsem šla na Prahu 2, odtama mě vypoklonkovali na Prahu 3 (což je asi dvacet minut jízdy tramvají kamsi do pekla) a tam, na Praze 3, tam to bylo ještě horší než ve školce.

Snad nejhorší jsou nápisy, které tam jsou. Jsou jich tam tisíce. Než jsem zjistila, kde je podatelna, překonala jsem světový rekord v rychločtení nápisů. Když jsem do podatelny vešla (na dveřích je cedulka Vstupujte jednotlivě, ale jak je poznat, zda je někdo vevnitř, to je úkol pro rentgenové paprsky), ženské tam přítomné se na mě dívaly stylem Co sem lezete, my tu pracujeme. Moji žádost by si sice vzaly a moji kopii by mi potvrdily, kdybych ovšem nějakou měla. Ony kopie nedělají. Najít takhle v půl desáté otevřenou kopírku – umění nemožného. Po deseti minutách jsem přepadla firmu, která prodávala počítačové myši a lehce hysterickým hlasem mladého muže požádala, zda mě může zachránit. A protože mohl, přinutila jsem ho okopírovat mi moji žádost.
Na úřadu práce totiž žádné formuláře o Přijetí žádostí nemají. A prý žádné dávat ani nemůžou. Umírala jsem. Kdy bude moje žádost vyřízena nevědí, oni jsou jen podatelna, musím se zeptat té jediné paní, která všechny žádosti pro celou Prahu zpracovává.
A ta má moc práce.

Paní jsem našla v prvním patře. Za zavřenými dveřmi, samozřejmě. Když jsem po pátém zaklepání nedostala žádnou odpověď, vstoupila jsem. Bylo řečeno, že MUSÍM POČKAT a tak jsem se na to víte co a šla jsem do práce.

Řeknu vám tedy – tolik zavřených dveří v jednom úřadě jsem neviděla roky. Jestli tohle jsou lidi, co by mi snad kdy v životě měli sehnat práci, tak to fakt sorry. A jestli tohle jsou lidi, kteří jsou placení z mých daní, tak to tedy pozdrav PánBůh, co skoro přestávám platit daně. Přišla jsem si tam tak zoufale ztracená, že už to snad ani víc nešlo. Že stál celý den za houby, jak jsem z toho byla psychicky vedle, o tom snad ani mluvit nebudu. Jen mi přišlo, že ty ženské tam jsou prostě pro svoji práci, které mají milión a že to, že by tam snad někdo rád dostal nějakou radu, tak o tom si ten dotyčný může opravdu nechat jenom zdát.

Kancelář k tomuto zážitku snad ani nebude raději nic dodávat. Byla to totiž myšlenka našeho nejmenovaného redaktora, donedávna poměrně schopného úředníka státní správy, aby se autorka 1) nenechala odbýt 2) nechala si vystavit potvrzenku o tom, že ti lumpové úředničtí převzali její žádost a 3) že si musí samozřejmě nechat originál a nechat jim tam pouze kopie. Náš redaktor však opomenul na prostý fakt, že on za a) je milý chlapík, který nedokáže nikomu nic odmítnout a ty papíry si skočí okopírovat sám a to není potřeba pane, to si seženeme sami a to je v pořádku, my Vám to samozřejmě pošleme a zařídíme…., za b) pracoval na úplně jiném úřadě a konečně za c) na pracáku je to fakt úplně jiná liga, to je totiž extraliga. Vlídnost, vstřícnost a laskavost – toť hlavní atributy našich úřadů práce. Na druhou stranu si přiznejme – kdo z nás by tam chtěl pracovat? Opravdu opravdu upřímně….

Published in: on 9 Listopad 2009 at 22:53  Comments (5)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2009/11/09/pracak/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Komentáře: 5Napsat komentář

  1. Už skoro dvacet let v nepravidelných intervalech házím po větru návrh zákona, aby úředníci placení státem – nesměli mít úřední hodiny, a nesměli mít v kanceláři dveře. Způsobuji těžkou nelibost.
    Taky už asi 15 let exploatuji návrh zákona o elektronické podatelně – kdy podatelna má scanner, podání zdigitalizuje, opatří čárovým kodem (číslo jednací, třídící kód typu podání, datum) – zdigitalizovanou verzi hodí na server k vyřízení, a podaný originál s dotištěným čárovým kodem vrátí podávajícímu. Za určitých okolností by to mohl dělat i automat. Taky neni zájem. Moc by to fungovalo 🙂

  2. Já zase kdysi ministru informatiky Mlynářovi navrhoval, aby zařídil, aby všechna podání bylo možno učinit na kterémkoliv úřadě. Tzn. nemuseli bychom chodit na podatelnu konkrétního pracáku pro Prahu 3 ale tu žádost položili (a dostali potvrzení) třeba na podatelně matriky Brodku u Prostějova. A oni už by si to přeposlali (v ideálním případě vložili do informačního systému a předali dál elektornicky).

    • tohle asi řeší datové schránky, i když typicky česky pitomě.
      ale například na úrovni finančního úřadu to fungovalo odjakživa – neboli že na kterémkoliv berňáku byli povinni převzít a doslat daňové přiznání odkudkoliv. kupodivu se tento zvyk nerozšířil na jiné úřady. vlastně proč kupodivu . . . .

      • Datové schránky přišly pár let poté. Jinak běžný občan je jen tak využívat nebude… Kdysi mě napadlo, že by bylo fajn, kdyby každý mohl odeslat mailem formulář v Excelu, buď ho mít elektronicky podpepsaný, nebo se dostavit na libovolnou podatelnu, kde by mu vytiskli nějaké lejstro typu „prohlašuju, že jsem podal formulář ten a ten tehdy a tehdy“, on by ho podepsal a bylo by… Jinak zaměnitelnost podatelen už funguje i při žádostech o občanky a pasy.

    • Kancelář podotýká: Však ono to taky v tom zákoně napsáno je, že to můžete podat na kterémkoliv pracáku. Ovšem ty totální krávy to nehodlají vzít na vědomí a budou se ohánět tím, že to přece bude pro Vás (jako žadatele/prosebníka) přece rychlejší, když to na hlavní pracák zanesete sami/y.
      Co se týká digitalizace – bohužel naši redaktoři mají tu čest a smůlu tento proces zažít na vlastní kůži zevnitř – a nemohou se zbavit dojmu, že papírové řešení je nejen levnější ale i rychlejší. A to nejen proto, že si to stejně každý vytiskne. Už jste nekdy někdo něco implementovaly v systému SAP? Bomba kšeft za miliardy.


Napsat komentář

