Přípravy (na zlé časy)

Pořád mi to v práci slibují – že nebudu mít čas nic připravit na Vánoce, že budu pořád v práci a ať se na to připravím. Abych řekla pravdu – co chodím do práce, nějaké lážo plážo před Vánoci jsem nezažila. Přece jen jsou to hlavně svátky pro obchodníky, nic si nenamlouvejme. A to, že jste koupili dárek v srpnu na celé věci nic nezlepší.

Dobrá, řekla jsem si, nebude čas, nebude. Teď ale je a tak jsem před poslední neděli v listopadu zadělala na perníky. Dostala jsem zaručený recept na medové zázraky. Kilo medu, kilo mouky, nějaký cukr, vajíčka, soda a koření. Čím dýl se to odleží, tím líp. Prima. První volný večer jsem měla stejně až za týden, takže to bylo jedině dobře.

Už samotné zadělání těsta a jeho mísení byl zážitek, lepilo se to jako blázen. Chtěla jsem použít muže coby mísiče, ale fakt to nešlo, tak jsem hnětla sama. Pak jsem to jakž takž uložila do mísy, dala do ledničky a celý týden po večerech chodila na různé setkání a těsto leželo a leželo. Pak přišla neděle podvečer a to je ten správný čas na pečení perníčků. Pekli jsme to z poloviny množství. Dodá se tam dalšího půl kila mouky, to už se to hněte-válí lépe. Máme samé boží veskrze vánoční perníčkové formy – netopýr, žralok, mořský koník, autíčko a muchomůrku. Jablko a hruška jsou snad největší klasiky, které máme.
První plát se vyválel fakt krásně. Vykrojili jsme tvary, naskládali na plech, šup to do vyhřáté trouby. A další plech a vykrajujeme a skládáme. Mrknu mezitím do trouby a nestačila jsem se ani leknout – perníčky nadskočily tak, až mi srdce poskočilo, ovšem tvary se slily do jedné placky, skoro a jen semo tamo se na plechu vyskytovala nějaká dírka, která prozrazovala, co zůstalo ze žabičky a kytičky.

Tak jsem to honem vytáhla, ztlumila troubu, zapracovala více mouky, tvary jsme skládali dále od sebe a byli jsme opravdu taková pěkná manufaktura. Šlo nám to tak pěkně od ruky, až jsem tomu ani nechtěla věřit. Upekli jsme celou krabici a to nás ještě polovina čeká příště. Výsledky snažení jsou na přiložených fotkách.

Doufám, že jsem vás dostatečně tímto brzkým začátkem příprav na Vánoce šokovala (v práci jsem budila opravdu úžas) a doufám, že i vaše přípravy na zlé časy jsou tak sladké, jako ty naše.

Published in: on 26 Listopad 2009 at 23:05  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2009/11/26/pripravy-na-zle-casy/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentNapsat komentář

  1. No, většinou na sv.Kateřinu už mám aspoň dva druhy upečené, bo má můj muž narozeniny. Letos, vzhledem ke krásnému počasí dostala přednost zahrada a pečení bylo odsunuto. Na perníčky jsem měla super recept, těsto jak plastelína, radost válet a vykrajovat. Problém je, jestli ho po těch dvou stěhováních ještě najdu. Když tak ho zveřejním. Pečení zdar!


Zanechat Odpověď

