Modrá v modré

Dají se čas od času koupit bílé hedvábné žakárové kravaty ve výtvarných potřebách. Jsou krásné už samy o sobě, někdy si říkám, že je škoda na ně malovat. Mají v sobě totiž vetkaný vzor, který se různě leskne a kravata působí opravdu luxusním dojmem.

Dá se s ní dělat spousta věcí. Asi tou nejjednodušší je namalovat ji jednou barvou a nechat tak vyniknout vytkávaný vzor, ale já jsem měla v plánu něco jiného. Chtěla jsem udělat kravatu, která by se dala nosit hodně na blízko – mám na mysli toto – jste-li na jednání nebo někde dlouho na exponovaném místě blízko lidí a jste-li středem pozornosti, za čas si vás začnou prohlížet opravdu ale opravdu pečlivě. Každý detail, znaménko a chlup a to jen proto, že si nemají už co jiného prohlížet. Proto jsem chtěla udělat kravatu, na kterou by se oko mohlo dívat pořád, protože by mozek objevoval stále něco nového.

Žakárová kravata je dosti hutně tkaná, ale i tak jsem se rozhodlo použít voskovou batiku. Rozehřála jsem hrnek s voskem, namočila takové udělátko, kterým se nanáší vosk a nazdařbůh jsem dělala takové klikanice. Pořád pryč. Pak jsem nechala zatuhnout a následně použila všechny barvy modré a namalovala jsem celou kravatu. Takové modré ostrůvky to byly. Pak jsem kravatu vyžehlila přes noviny, tím pádem se vosk rozpustil a vpil do noviny a zůstaly bílé čáry na modré.

Pak jsem vzala jednu blankytně modrou a celou kravatu jsem jí přemalovala. Nechala uschnout a pak jen gutou namalovala ještě pár klikyháků. A kravata, ze které nelze spustit oko byla na světě.

(Pozn. pro pana Domka – TO NENI VAŠE KRAVATA)

Published in: on 16 Prosinec 2009 at 21:57  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2009/12/16/modra-v-modre/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Komentáře: 3Napsat komentář

  1. … pochopil jsem nevidíce hvězdu… 🙂

    pozdravujte šťastného majitele

    :-))

    No a když už, tak pohodové svátky a díky za lístek

    Domek

  2. Tak ta se Ti moc povedla, je nádherná, takový dárek bych být mužem rozhodně brala.

  3. Looks OK, but swirls are just not my thing.


Napsat komentář

