Čaj v porculánu

Mám ráda čaj, jsem jeho vyznavačem a myslím si, že šálek čaje, který se obvykle nabízí v anglických seriálech při vraždě, opravdu dokáže mnohé napravit. Nepiju kávu vůbec a ostatně jsem nikdy ani žádný šálek kávy nevypila, přijde mi moc voňavá a moc (sorry) špinavá ve srovnání s čajem.

Čaj je nejlepší pít z porcelánu. Domnívám se, že to jediný důvod, proč  Číňané porcelán vynalezli.  Z porcelánového hrnečku nebo misky chutné čaj nejlépe, protože tam už nejsou žádné další příchutě. Hrnek  s čajovou patinou je pak pro čajaře hotovým požehnáním.

Když pak přijde chvilka, například při nějakém oficiálním jídle, kdy je nabízena v restauracích káva, dávám si čaj. Díky bezesporu odhodlaným obchodním cestujícím je v mnohých restauračním zařízeních  nabízen čaj kvalitní, v mnoha chutích a vůbec se to všeobecně zlepšilo, takže si čaj dávám bez obavy, že dostanu Pigi čaj v celofánu.

Problém ovšem nastává v okamžiku servírování. Protože čaj ve skle, jak jej mnohé restaurace podávají, to je čajařova smrt. Nic jiného. Když je čaj ve skle, tak se na to rovnou vykašlu a nic si nedám. Jak to zjistím? Krátkým pohovorem s číšníkemů.  Jaký čaj máte, jakou značku, jestli to podávají do hrníčku, nebo do konvičky, jestli je to ve skle nebo v porcelánu. Pokud je většina otázek zodpovězena k mému uspokojení, jdu do toho. Někdy loudím – jestli nemají radši opravdový hrnek. Jestli nemají vlastní hrnek, který  mi mohou půjčit. (Mám za sebou krásný hrnek na čaj patřící číšnici, který na sobě měl modrého slona).

Nedávno jsem se ovšem šeredně spálila. Pracovní oběd. Uklizeno ze stolu, přišla nabídka kávy. Čaj samozřejmě, madam, nebyl problém. Nemusela jsem prozrazovat tajemství Earl Greye. Po pečlivém vydotazování na servírování mi bylo řečeno, že mají soupravu přímo od Dilmahu a že se nemám starat (to tedy ten číšník neřekl, ale mezi řádky to bylo patrné). OK, tak se nechám překvapit, co už.

To, co mi přinesli, mi vyrazilo dech. Takový „japonský podnos“ , na něm mistička na odložení pytlíku čaj a nádoba na čaj. No, děcka, nemožu říct, že to byl hrnek. Byla to dvojstěnná nádoba, aby čaj byl uvnitř horký a zároveň se ten kelímek dal držet zvenku a nebyl horký. Nádobka byla průhledná.

A plastová.

No, nějak jsem to vypila, ale moje Never More si vyslechli všichni u stolu…

Published in: on 27 prosince 2009 at 17:18  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2009/12/27/caj-v-porculanu/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Zanechat Odpověď

