Kraus (Ivan)

„Prosím Tě, až budeme v knihovně, připomeň mi, že si mám půjčit něco od toho Krause, Ivane, ne Honzy, ano?“ požádal mě nedávno můj muž. V knihovně se obvykle potkáme uvnitř, každý se pohybujeme ve svých oblíbených sekcích a někde se potkáme hned a někdy třeba až za půl hodiny, přijde na to, ale je to příjemně napínavé, ZDA a JAK. Tentokráte jsme se potkatli u přechodu mezi hlavní částí a částí pro audio a jen jsem po něm loupla poznámku: „Ten Kraus“ a jeho „JO“ jsem slyšela jen z povzdálí.

Netušila jsem, co se za touto nevinnou poznámkou skrývá. Doma se ukázalo, že Ivan Kraus, dosud pro nás spisovatel neobjevený, jest spisovatelem a popisovatelem svého života, velmi kvalitním, čtivým, vtipným a neobyčejně milým, kdybych se nestyděla, použila bych slova lidským.

Následující dny byly naplněny hlasitými čtenými ukázkami z knihy Číslo do nebe a následně Udělej mi tichoučko, které četl nejprve můj muž a po něm i já. Zážitky z rodinného života Krausů po válce a během komunistické vlády by mohly býti hořké, nebýt laskavého přístupu rodičů, díky němuž toužím mít za otce pana Krause a toužím, aby mou maminkou byla paní Krausová. Pamatuju si večery, kdy jsem usínalu buď s předčítáním příhod nebo za mužova neutuchajícího smíchu. Krásné usínání to bylo…

Asi je Ivan Kraus pro mnohé čtenáře již dávno objevený, ale náš domácí čtenářský klub to bylo příjemným osvěžením stejně jako ten Ir Bateman, kterému u nás vyšly dvě knížky, naprosto dokonalé a než přeloží další, tak to bude zázrak.

Ať už nový rok začínáte s jakýmkoliv zážitkem, s novým přítelem, knihou nebo receptem, přeji Vám všem příjemný začátek. Berte to jako takové netradiční PF 2010, protože i staré objevené věci mají v životě místo a to je myslím dobře. (Hádám, že i prodejci v anticích na to mají stejný názor).

Published in: on 3 Leden 2010 at 21:08  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2010/01/03/kraus-ivan/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Komentáře: 2Napsat komentář

  1. K tem kniham – Ivana Krause uz mam v merku par let, ale jeste porad jsem se k nemu nedostal, nicmene tvuj prispevek to urcite urychli 🙂 Kazdopadne pres vanoce jsme se s manzelkou podobne nasmali a vzajemne si citovali pasaze z jine knihy – Trpaslikov – stoji za precteni – http://suplik.cz/Knihy/Trpaslikov.aspx (ale v knihovne ji asi mit nebudou). Jde vlastne o vydani zapisku z blogu http://fily.bloguje.cz

    Batemanovi vysly uz 4 knihy http://www.knihi.cz/autor.php?autor_id=14086-colin-bateman ale mozna je tento Bateman jiny Bateman…

    • o, diky za tip, to zkusime nekde stahnout sehnat.
      ano, ano, to je onen bateman, dekujeme za TIP, to se hodi dycky : )


Zanechat Odpověď

