DOPIS

JUCHUUUUůůůůůůůů

Juchůůůů

JOOOOWA

JUPIIIIII

!!!!!!!!!!

Ať žije stát !!!!!!!!

Ne, dobrá, nemusí mi nikdo říkat, že povečeřet rybičky v octovém nálevu a následně si dát Hagen-Dache s příchutí pralinka je šílené. Vím to. Ale slavit se musí!!!!

Joooo.

Byla jsem dneska na poště. Byla jsem tam ráda. Přišel mi totiž DOPIS z Úřadu práce. Juch. A tam psali, že mi to dají…. Jupííííí. Dostanu odstupné. Vyplacené. Jupííčko. Pojedeme na Bali. Do Vídně. A do Provance.

Napsali mi odpověď na moji poníženou žádost o výplatu platu a odstupného – souhrnně mzdových nároků, o které jsem přišla, když jsem přišla o svoje minulé zaměstání. Źádost jsem podala po vyhlášení konkurzu firmy a do měsíce a půl bylo rozhodnuto. Asi to mám už i na účtě, ještě jsem to nestihla zkontrolovat.  Je jasné, že se nejedná o malou ale ani o velkou částkku, na tu letenku na Bali by to fakt stačilo, na zpáteční pro dva asi taky. Není to samozřejmě celá dlužná suma, ale řeknu to upřímně – i když by to byly poslední prachy, které od státu uvidím, díky za ně.

*

Večer jsem viděla televizní noviny, dlabali jsme u ní to výbornou zmrzlinu a poněkud mě zamrazilo, když jsem viděla schodek státního rozpočtu a to, že velké procento tvořily výdaje na nezaměstnanost, a tedy jsem k tomu tak trochu svou troškou přispěla, ale i tak jsem panu Janotovi poděkovala a zbytek té katastrofální reportáže sledovala s již chladnou hlavou.

Published in: on 4 ledna 2010 at 22:52  3 komentáře  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2010/01/04/dopis/trackback/

RSS feed for comments on this post.

komentáře 3Napsat komentář

  1. Jsem na pracáku přes rok. A podle všeho si ještě nějaký měsíc či rok pobudu. Bez uzardění jsem se přihlásila na rekvalifikační kurz, i když jsem věděla, že mi bude k ničemu. Tři měsíce jsem se bavila s kolektivem stejně postižených a všichni jsme za to pobírali šedesát procent poslední mzdy. Lepší než drátem do oka. Práce po plusmínus padesátileté prostě není. Sypala jsem státu daněmi dost dlouho, na dávky od sociálky o pár halířů nedosáhneme. Nestydím přijmout jakýkoli obolus od pracáku. A na to, že když se přihlásím do konkurzu na místo odpoviídající mé kvalifikaci, nebo fous pod ní, že se personalista ani nenamáhá s odpovědí typu „táhni k čertu, babo“ jsem si zvykla. Je to takový folklór. Zajdu na osobní s životopisem, pošlu životopis mailem. Odpověď žádná (i na dotazy, zda mé CV obrželi), nebo (cca 2%) máme vhodnějšího kandidáta, pozici jsme zrušili….
    Gratuluji k alespoň částečnému úspěchu v získání dlužné mzdy. A držím palce.

    • Nedávno jsem viděla na ČT (2 asi) pořad o zaměstnávání (promiňte, madam) padesátiletých. Bylo to dosti drsné. Vaše zkušenosti tam mělo spoustu lidí. Na druhou stranu reportéři nalezli firmu, která se na zaměstnávání této věkové skupiny zaměřuje. Prostě mají takovou stálou povahu práce a tam se ji tito lidé hodí. Nadšení zaměstnaných a jejich motivace nebrala konce.

      Asi by bylo trapné psát hodně zdaru, nicméně ať je aspoň dobré, když už ne výborné.

  2. Víte, sešli jsme se tam převážně vysokoškoláci. Byli jsme prý netypickým kurzem. Součástí výcviku pro zvýšení naší ceny na trhu práce byl i pokus o získání počítačové gramotnosti. Bylo to jak v teleblbís. To je myš, to je monitor… Pro nás zbytečně ztracený čas, pro lektora pruda, protože jsme mu nakonec jeho nízkou a povrchní znalost programů, které nás „učil“ dali sežrat a pro všechny vyhozené peníze. Sranda je, že znalost práce s PC a znalost MS Office balíku jsme měli v dotazníkách všichni uvedenu.
    Předvídala jsem konec firmy, udělala jsem si už před více jak pěti lety průzkum trhu práce v okolí do padesáti kilometrů (víc nejsem ochotna dojíždět) a začala doma budovat malou mléčnou farmu. Jen co jedna baba sama zvládne.Tak se za pochodu rekvalifikuju na selku, raduji se z maličkostí a pilně rozesílám kádrovákům své CV. Něco prostě vyjít musí.
    Mimochodem, nelze obecně tvrdit, že padesátníkům vyhovuje stálá povaha práce. Je to od kusu. Mě by třeba monotonnost nudila.
    Držím palce, aby váš pobyt na pracáku byl jen chviličkou, jen jak trošku protažená dovolená.


Zanechat Odpověď

