Jiné pohledy

Sice bych tomu nevěřila, ale je to tak – jeden bankrot jedné firmy a jak pěkně to změní kritéria a pohledy na věci. Moje minulé zaměstnání skočilo, protože firma se dostala do finančních obtíží a všichni jsme dostali výpověď. Tedy – skoro všichni, že, nezapomínejme, že jsme národ kamarádíčků a známých.
I přes to, že jsme makali jako blázen, málem si roztrhali rodidla, nedopadlo to dobře. Když jsem to loni prožívala, říkala jsem si – Co tě nezabije, to tě posílí a fakt je to pravda. I když bych tomu nevěřila. Že si najdu za měsíc novou práci, že mě to bude bavit a že některé věci a skutečnosti začnu brát dosti s nadhledem.

Jak říká kamárád mého kamaráda – dostáváš pravidelnou měsíční mzdu na účet a máš tím pádem z čeho platit nájem? Dostáváš. Tak nač si stěžovat. A je to pravda. Po té, co jsme se přestěhovali do nových prostor (a dojíždění se mi ještě o deset minut protáhlo), jsem usedla v pondělí ke stroji a snažila se dál normálně tvořit hodnoty. Fakt, že mám cizí klásnici, monitor, že nemůžu něco najít, že není voda, že je v kanceláři moc teplo, moc zima nebo že tam jsou cizí krabice, mě rozhodně nemohl rozhodit a i další případné nepříjemnosti spojené se stěhováním šly prostě mimo mě. Základní nástroj – počítač – byl a tohovo dvacet.

Asi největší radost mi tak paradoxně udělaly záchody. Zatímco v minulém sídle, poplatné době těsně před revolucí (sametovou), byly kachličky psychedelicky černé, dveře plastové, kliky vyměněné před deseti lety a mísy tak špinavé, že by se za to stydělo i metro, v novém – to je obrat o sto osmdesát stupňů. Krásné, bílé, čisté, funkční, zamykatelné, splachující, osvěžující. Zatím je nás na patře asi šest ženských, máme k dispozici tři kabinky a zejména pak moje radost z návštěvy těchto prostor nebere konce.

Sice na jednu stranu pořád nadávám, že bývalý šéf nechal firmu takhle položit, na druhou stranu – když se ohlédnu zpět – říkám si – dobrá, ještě, že tak…
Nakonec – všechno zlé je pro něco dobré.

Published in: on 5 března 2010 at 14:46  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2010/03/05/jine-pohledy/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Zanechat Odpověď

