Jarní domovní brigáda

„Jdeš na brigádu?“ uvítal mě otázkou můj muž po příchodu domů. „Na brigádu?“ podivila jsem se a neslušně také otázkou odpověděla. Nakonec se vše vyjasnilo. Domovní výbor pořádal jarní domovní dobrovolnou brigádu za účelem úklidu kolem baráku. Barákem v tomto případě rozumějte dva vchody třináctipatrového paneléku, v každém podlaží tři partaje tak po třech lidech. Neuvádím tato čísla náhodně, ještě se k nim vrátím.

Statečně jsem rozhodla, že na brigádu jdu, nebo zatímco můj muž statečne chodí na domovní schůze, já za nás půjdu na brigádu. (Na domovní schůze nemůže, neboť bych jim všem už po pěti minutách řekla co všechno si o nich myslím, a pak bych musela hlasovat zřejmě korespondenčně.) Na brigošku jsem se přihlášila telefonicky, bylo mi sděleno, že v sobotu v devět plus mínus podle počasí, sraz dole, nějaké nářadí bude a nějakou práci už mi také přidělí.

V devět ticho po pěšině, venku zima jak v Rusku, studený vítr jak na Sibiři, tak jsem šla nakoupit. Cestou zpět jsem zahlédla u sousedního vchodu paní H., která tam sama okopávala dvoje růže, tak jsem se zeptala, jestli už to vypuklo a ono ano. Śla jsem domů složit nákup, vzala si čepku, ještě jeden svetr, pracovní rukavice, vyčůrala jsem se a za hlasité podpory a nehynoucího obdivu manžela jsem vyrazila. Po krátké konzultaci jsem si přidělila hrabě a hrabala o sto šest.

Hrabání fakt nenávidím, tak jsem si to užívala jako nikdy. Při hrabání jsem vyhrala pěkný bordel a hromady špačků, inu ne každý asi dostal přidělený popelník a fakt mu nevadí házet to dolů. Nechutné. Po vyhrábání jedné poloviny jsem se vrhla na druhou a tam jsem aj trochu ošmikala ten podivný keř, co nám tam roste a snažila se mu dát nějakou štábní kulturu.

Po dvou hodinách bylo hotovo. Bilance byla tragická co do účasti. Z našeho vchodu jsem se zúčastnila sama. Parchanti a ignoranti to jsou, jen co je pravda. Dost dobré bylo, že jak jsem byla dvě hodiny venku a viděla ty lidi, co chodili dovnitř a ven, NIKDO, fakt nekedám VůBEC NIKDO nepozdravil. Každý se tvářil „Mám na pilno jak sviňa a ne tady dělat nějakou po*ou jarní brigádu.“ Hustý, o tom žádná.

I tak jsem byla spokojená. Z toho nejhoršího jsme byli uprostřed, pan předseda slavnostně pohodil poslední hrst trávy, která doufám po tom dešti, který milostivě přišel, vyroste, a já se nebudu muset každý večer dívat na ten bordel, co se tam postupně hromadil na trávníku a v okolí. Sice ti borci, co hulí jako továrny a hází ty špačky kde se dá, bych bila hlava nehlava, ale tak lepší než kdyby to kouřili na chodbě baráku.

Tak jestli vám na domovní nástěnce visí něco podobného, do toho, je to příjemně prospěšný pocit, možná lepší než byste čekali…

Published in: on 11 Duben 2010 at 19:09  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2010/04/11/jarni-domovni-brigada/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Komentáře: 4Napsat komentář

  1. Jsem moc rád, že si platíme asi 20 Kč/měsíčně, aby podobné věci dělal někdo za nás 🙂 Fakt, že máme takto vyřešeno umývání schodů, odhazování sněhu i jarní úklidové brigády byl pro mě jedním z nejpříjemnějších zjištění 🙂

    • Mame vyřešeno umývání schodů a zřejmě odhazování sněhu, ale před tím barákem to obvykle řeší městská část, hlavně sekání trávy apod., ale na nějaký mikro-bordel se nám zřejmě může vykašlat, tak jsme si to udělali sami, jak říkám – dobrovolně jsem do toho šla ráda…

      • Zrovna dneska mě vzbudilo skřípání lopaty 🙂 Nějaká banda z městské části odklízela zbytky posypového štěrku, který zůstal po zimě, a který ještě nezvládly odklidit ty bandy před nima

  2. Ráda vzpomínám na brigády v paneláku na sídlišti Jižní svahy ve Zlíně. Z asi 30 partají chodilo tak 10-15 lidí, sice stále stejných, ale vytrvalých. Postupem času se panelák vypracoval na fešáka a celé sídliště je netypicky krásné. Je fakt, že v max. 5patrových domech se lidé více sžijí a některým je blbé prostě na tu brigádu 2krát ročně nejít.


Zanechat Odpověď

