Šířitelé víry

Domnívám se, že v našem veskrze ateistickém státě to mají šiřitelé víry velmi těžké. Mluvím tedy hlavně o takových těch Svědcích Jehovových, Vyznavačích Sedmého Dne a jak se všechny ty party jmenují, kteří obvykle postávají na různých frekventovaných místech a drží v rukou náborové náboženské materiály. Můj muž mi zakázal se k nim byť jen přiblížit, takže netuším, co se tam píše, ale rozhodně to vypadá jako šlágr, jedno číslo jsem viděla asi tak v pěti jazycích.

Rozhodně jsou to ale lidé, kteří nikoho neoslovují, nevykřikují, prostě tiše stojí a čekají, koho svým postojem zaujmou. Jinak jsou na tom takoví ti vyvolávači Ježíše Krista, který je Láska a má nás všechny rád (trochu jako Paroubek) a chce pro nás jen to nejlepší. Pro je jejich nástrojem mikrofón a kytara a jejich nezlomená víra hory přenáší. Amen.

Poslední skupinou, o které chci hovořit, jsou takoví mladí borci, co jste je určitě už viděli ve vašem městě, vlaku či autobuse. Chlapci v saku a kravatě, vždy dobře vypadající, mající na dobře viditelném místě přišpendlenou černou visačku hlásající, že jsou z církve (teď kecám) Ježíšovy krve nebo tak něco. Mají tam i své jméno. Já osobně jsem je viděla obvykle s batohem někam jet.
Proč o tom mluvím… Nedávno tak sedím v metru a čekám na metro a blíží se mě dvojice diskutujících výše popsaných mladíků. Jeden se odloupne a jde ke mně se zeptat, jestli vím, kdy přijede Obama. Docela slušnou češtinou se ptal. Jsem si v první ani ve druhé chvíli nevzpomněla, ale zapředli jsme spolu hovor, nastoupili do metra a jeli spolu pár zastávek. Cestou přehodili do angličtiny. A tak vím, že borci přijedou z Ameriky na tři měsíce jen s batohem a jezdí různě po republice a hovoří s lidmi. Zeptal se mě, jaký je můj smysl života. Trochu mě tím zaskočil… Jednoduchá odpověď byla přijata jako dostačující (Užít si ho) a pak se dal na šíření víry a šlo mu to dobře, ale já jsem takový ateista, až se bojím, že mě Pán Bůh potrestá (Jára da Cimmerman), a tak to šlo mimo. Nicméně jsem obdržela propagační cedulku, borec se rozloučil a vystoupil.

Dala jsem si ji do kapsy, doma zjistila, že Obama přijede osmého dubna a na chvíli celou věc pustila z hlavy. Cedulku jsem nedávno vyhazovala a mrknu na to a on to byl Mormon. Paráda. Nicméně marketing dobrý a třeba se u nás pár nadšenců chytne, ale chápu, že tři měsíce v naší nevěřící zemi musí být pro ty borce hotový očistec…

Published in: on 15 Duben 2010 at 22:31  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2010/04/15/siritele-viry/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Komentáře: 2Napsat komentář

  1. Opatrně s tou nevěřící zemí 🙂 Aktuálně se přesně třetina obyvatelstva označuje veřejně za věřící, hlásící se ke konkrétnímu náboženství takže nejsme zase tak strašně ateističtí, jak se nám snaží vnutit Nova a MF Dnes. Když k těm třem milionům připočteš ještě další skupinu (tipl bych, že asi tak stejně velkou) lidí, kteří „v něco věří“, ale nehlásí se ke konkrétní církvi nebo to nedokážou přesně pojmenovat, tak jsme v tom až po uši…

    • taktak. autorčinu px jsem taky neviděl, přesto věřím že ju má. církev na to nepotřebuju a s vírou x příslušností k církvi to bude dost podobné.
      ostatně i atheism je svého druhu iracionální víra . . .


Zanechat Odpověď

