Boty do vody

…jasně, boty do vody, co koupíš u číňanu za pár peněz, není problém, u moře se ti rozpadnou a je to hotové… Jasně, vole…
Naprosto čitelné doporučení od několika přátel, kde si mám boty do vody koupit. OK, dala jsem na ně a páteční odpoledne věnovala nákupu botů do vody, bo mohly, ale nemusely být užitečné. Holešovická tržnice skýtá tolik stánků s kde čím, že by se vklidu mohla jmenovat Čínská, ale patriotismus je patriotismus, s tím nepohnou ani jasné reálie.

A tak jsem courala mezi stánky, venku lilo jako z konve a sháněla boty do vody. DO-VO-DY. Aha, tak to nemám. Nebo Nerozumím česky… Odpovědí bylo spouta, žádná kladná. Do vody? Co to je? Ptali se mnozí, Cete kroksy? NE. TY sice do vody jsou, ale plavat se v nich nedá… Takže jsem pak říkala Na-pla-vá-ní a ukazovala taková malá tempíčka. Borci asijatšní na mě hleděli jako na blázna. Nebo jsme si ukazovali – oni sobě pod kolena ve smyslu – máme holínky, ceš? Ne, HO-LÍN-KY nechci… Když jsem už asi sté vyslovila DO-VO-DY a NA-PLA-VÁ-NÍ, začala jsem si připadat jako v ústavu pro choromyslné. Musím říci, že i nzklamání na druhé straně bylo poměrně vysoké. Do vody nic neměli a co měli, to jsem nechtěla. Pravda, viděla jsem za tu půlhodinu zboží tolika světových značek, že jsem nestačila mrkat a taky jsem viděla, jak vypadá taková tržnice, když prší.

Z plastových přístřešků crčela voda, kapala na nakupující i prodávající, čínské a jiné děti si v kalužích pouštěly nějaké hračky a všude voněla nějaká asijská krmě, pokřikovali na sebe prodejci nevím jak, asi vietnamsky, a vůbec tam bylo mnohem víc živo než když neprší. Kdybych na chvilku zapomněla, myslela bych si, že jsem fakt v Číně (kde jedí psy).

Po 45 minutách jsem konečně pochodila. Takový český holohlavý sympatický pán měl krabice Výprodej a v něm haldu bot do vody. Za pade. Nekupte to, a ke všemu byly v páru vždy levá a prává. Super. Vyzkoušela jsem si je a jedny zaplatila, přesto, že se mi pán snažil prodat ještě další dvoje, uctivě jsem poděkovala a šla. Juch. Tak boty mám a teď už fakt můžeme do toho Portugalska odletět.

Published in: on 14 Srpen 2010 at 12:00  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2010/08/14/boty-do-vody/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Zanechat Odpověď

