Čtení

Když jsme byli na společné dovolené poprvé, po dojezdu domů jsme si zapůjčili na DVD Účastníky zájezdu a skvěle jsme se bavili, půjčila jsem si to i v knihovně a skvěle jsem si početla. Opravdu. Lidé defilovali mezi řádky a postavy nabývaly reálných obrysů, jakkoliv je pan Vieweg nikdy nepoznal. Nebo možná ano, a proto tu knihu napsal. Shodli jsme se také na tom, že film je natolik dobrý, že se dá vidět i 2x.

Letos na dovolené jsem četla profláknutou knihu Hotel od Hailleyho. Na přebalu je zmiňováno, že se podle toho natočil seriál, ale v české televizi jsem ho nezaznamenala. Bydlíce v poměrně velkém hotelu, dost jsem se bavila tím, že jsem si četla o tom, jaké je zákulisí toho celého cirkusu, jakkoliv je kniha napsaná v 60.letech, rozhodně žádné dramatické změny jsem nepřipouštěla (nepředpokládala).
Teď jsem z dovolené dávno zpět, od té doby jsem už bydlela ve dvou hotelích většího kalibru a co chvíli jsem si na danou knihu vzpomněla. Prostě kvalitní autoři se nezapřou, jakkoliv svá díla napsali už dávno.

Coby četbu dobrodružnou jsem pak sežvýkala od L. Childa Zítra bude po všem. No tak to byl masakr. Válka v Afgánistánu, násilí, pomstychtivé ženy, tamní praktiky, studená válka, brrr, skoro až morbidní, dalo by se říci. Pěkné je, že na začátku je popsáno, jak poznáte teoristu jedoucího v metru na jeho sebevražednou misi. Od té doby jsem v metru či jiném hromadném prostředku daleko ostražitější…

Nyní čtu Svíčkařství. Vydala to Grada vrámci svých cyklů knížek o řemeslech. Tuto mám půjčenou z knihovny, ale doma mám Drátenictví a to je moje drátenická bible. Svíčkařství je fakt dobré. Poměrně zajímavé řemeslo s poněkud jiným (více náboženským) nádechem než dnes, objasňuje mnohé o svíčkách, náboženských obřadech a ukazuje, že svíčkaři opravdu nedělali jen svíčky, ale i různé další předměty, které nakonec stejně skončily v kostele. Líbí se mi, že svíčkařem se člověk učil čtyři roky, a k tomu se obvykle přidávalo ještě pernikářství a v době války se ve voskařských dílnách vařilo mýdlo.

V metru čtu detektivku typu osm lidí na lodi a jeden je vrah, je to dobré, ale Agatha Christie to není. A vy? Čtete ještě nebo už zase?

Published in: on 28 září 2010 at 17:03  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2010/09/28/cteni/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentNapsat komentář

  1. Aby to nevypadalo, že nikdo z nás nečte, tak já se hlásím. Čtu denně a ráda. A hlavně nestačím číst vše, co mám v deníčku. Píšu si poznámky z MF co stojí za přečtení a taky co lidé doporučují na FB. A je toho opravdu hodně, co stojí za přečtení. Už se těším na dlouhé zimní večery!


Zanechat Odpověď

