Na návštěvě

Nemohla jsem si vzpomenout, kdy naposledy jsem babičku viděla. Styk jsme obvykle udržovaly pomocí SMS (babička píše fakt dobře), posílali jsme jí s mužem pohledy úplně odevšad a ona mi pak vždycky volala a moc děkovala. Ale fakt jsme se dlouho neviděly.

Navíc když někoho šoupnou na LDNku, mám pocit, že to má za pár. Nikdy bych nevěřila, že to, že jsem se svým mužem byla asi pětkrát navštívit nejdřív babičku a pak dědu v LDNce v Rakovníce, bude ještě k něčemu dobré. Ale dle klasického přísloví – co Tě nazabije, to Tě posílí – mi to přišlo k duhu. Takže když jsem tam vešla, viděla, že to tam vypadá prakticky podobně, jen jsem se modlila, aby ten chrásteček v posteli u okna nebyla babička.

A taky že nebyla. Báti ležela u stěny a četla/podřimovala, nevím… Vítání bylo krásné a milé. Pokud to tak mohu říci. Prostě jsme deset minut seděly na posteli a brečely. Bylo to moc pěkné, protože jsme se viděly po fakt dlouhé době, protože jsem viděla, že bábi je poměrně vklidu, co se týký fyzické strány, ale po psychické to bylo fakt špatné a to tam byla dva dny. Možná právě proto. A tak jsme seděly a brečely a do toho mi řekla, že jestli bych si nechtěla přešít ten velulrový kabát a proč taky je. Jako když dáte dítě na tábor a to první, co uslyšíte, když přijedete na návštěvu je – Proč tu jsem a Kdy pojedu domů. Přišla jsem si úplně stejně.

Nebudu to moc dramatizovat. Na otázku Jak dlouho tu budeš, jsem řekla Jak dlouho budeš chtít, čímž se dost uklidnila a pak jsme si povídaly. Vyposlechla jsem si, jaké to bylo v nemocnici, že se jí tam líbil jeden pan doktor (myslím, že když se vám v 87 letech líbí mladí zajíčkové, je to s vámi ještě pořád dobré), jaké tam měli jídlo a tak. Pak jsem zorganizovala akci Jdeme ven, vyfasovala vozík, s paní sanitářkou jsme bábi oblékly a vyrazily jsme. Když říkala, že je venku asi tak po 2 měsících, říkala jsem si, že to snad ani není možné. Bylo krásně, svítilo podzimní sluníčko. Snědly jsme výborné koláčky z Albertu (vlčnovský vdoleček, vřele doporučuji, ruční práce, kus za 5,50), a pak jsme jely dovnitř a bábi si dala kafe z automatu. Taky viditelně po dlouhé době.

Musím říci, že jsme seděli a plkaly jak mladý holky. Řekla jsem jí domácí drby, ona ještě něco málo ze života nemocnice a pak mě požádala, zda bychom už mohly jet zpět „aby se nesháněli, kde jsem“. Dojely jsme výtahem zpátky, sestry babičku svlékly, uložily do postele, zakryly a odešly. Babička počkala, až odejdou, zase si sedla, zakryla se peřinou a zase jsme kecely. V půl paté byla večeře (o tom příště) a pak už byla asi utahaná, tak jsme obě usoudily, že už půjdu…

Zatímco odpoledne jsem našla dost zlomenou ženu, pro kterou skončil svět a život, kterou tam nechali napospas v nějaké díře, kde nemá než dvoje kalhotky, jednu malou niveu a hnusnou flanelovou košili (babička si na módu potrpí asi tak 2x víc jak já), navečer jsem opoustěla duševně svěží posilněnou voňavou dámu, učesanou, usměvavou a velmi příjemně naladěnou. Jsem fakt ráda, že jsem tam byla, přesto, že vím, že to bylo poněkud alibistické, ale říkala jsem si, že ji prostě nemůžu nevidět, než umře… A navíc si myslím, že to hned tak nebude. Protože je přesvědčená, že tam už nebude, jsme dohodnuté, že příště přijedu do MB a tak… Jen doufám, že to otec zařídí co nejdříve, neboť mám pocit, že psychicky by to prostě ještě dalších 14 nedala…

Protože to, že se to jmenuje Léčebna, to je jen proto, že slovo Ležebna by se asi jen tak někomu nelíbilo… Babi, jsem s Tebou!

Published in: on 2 Listopad 2010 at 22:46  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2010/11/02/na-navsteve-2/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentNapsat komentář

  1. kupte babičce někoho, kdo za ní přijde obden. a aby o tom nevěděla.


Zanechat Odpověď

