Uklízení

Tak já fakt nevím. Uklízení, to je snad mor nebo co. Když jsem byla malá, fakt mě štvalo, že je tomu věnovaná sobota. Že utírám prach pořád dokola z nějakých poblbaných váziček, skleniček a sekretáře, který fakt k ničemu nebyl. Máti vytírala na kolenou podlahy a v koupelně jsem odklízela milión věci, abych je tam za 10min vrátila a příští týden to dělala znovu. Krutě mě to nebavilo. Neustále jsem se kvůli tomu s máti hádala a vnitřně jsem s tím nesouhlasila.
Takže maje vlastní bydlení, zavrhla jsem veškeré poličky s věcmi, které jsou k ničemu, všechny vitríny a já nevím co ještě. Na podlaze máme přírodní linoleum (rozhodně ta cena dosti odrážela zvýšenou cenu ropy na světových trzích) a snažila jsem sebe přesvědčit, že jednou a týden vysát a vytřít (PAK) podlahu naprosto stačí.
Vysává můj muž, vytírám obvykle já. No a moc to neklape. Donutit jej k tomu, aby vysál v nějakou logickou (pro mě logickou) dobu, je nadlidský úkol. Když o tom začnu byť jen náznakem mluvit, tak se urazí anebo se víceméně pohádáme. Přitom v rozích se nám válí chuchvalce, které tam snad někdo dává nebo co a v kuchyni mám pod sebou dvacet tisíc drobků a já nevím čeho, i když zametám. Přijdu si vždycky jako debil, že o tom začínám, když zase nezačnu, tak prostě nemáme uklizeno, a když začnu vytírat rovnou, tak jsem zase osočována, že není vysáto, tak proč vytírám. Bože. A to máme jen necelých 70 metrů čtverečných.
Závidím ženám, co platí paní na uklízení nebo těm, co se nakonec odhodlaly a koupily si (ty ženy) automatický uklízeč, co vypadá jako velký disk s filmy a jezdí po bytě a uklízí všechny hromádky smetí do roztrhání těla.
Nechci se zpětně zastávat toho, že máti zavedla pevnou dobu na úklid nebo že její snažení nebylo systematické (NE, NEBYLO), ale existuje nějaký spolehlivý recept? A to ještě nemáme žádné děti, abychom je k něčemu vedli. Partnerské soužití je sice báječné, ale kdo to má pořád uklízet…?

Published in: on 10 Leden 2011 at 12:50  Comments (6)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2011/01/10/uklizeni/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Komentáře: 6Napsat komentář

  1. osvědčený recept na úklid: hlavně se z toho nepotento. hromádka prachu nikoho neukousne – a co vydrželo nezametené tejden, vydrží ještě jeden. v životě jsou důležitější věci, než naklizený byt – což člověk pochopí zejména poté, co si pořídí děti.
    mimochodem – ty superrobotcké vyssávače jsou dobré leda na efekt, a pak na symbolické vyssávání čisté haly. v normální domácnosti se na spodní karáč okamžitě nabalí chomáč vlasů, a zacuchá ho k nepoužití. jakékoliv předměty na zemi, jako taška, pantofle, přechodová lišta podlahy, nejraději prodlužovačka nebo jiný kabel na zemi – na ně radostně najede, ale už z nich neumí sjet, a tak tam zůstane zašprajcovaný dokud nedojdou baterky. rohy nevyluxuje vůbec, má sice takový kartáček, ale tím to jen vymete apak jede jinudy. a kapacita „nádobky“ na odpad je asi tak na jeden pokoj, pokud tedy se svědomitě luxuje denně. nakonec ta handra je rychlejší než furt řešit proč robotek neluxuje.

  2. Normálka. To je všude stejné. Buď uklízecí hard time, ono to sobotní gruntování, nedělní vyváření, pondělní praní, úterní žehlení a štupování… páteční velký nákup, měly ve své pravidelnosti něco do sebe, najet na systém „údržba dle potřeby“ je fajn, ale počítejte s tím, že z čeho Vy se už můžete opupínkovat, tak to partner velkoryse přehlíží, že to je ještě dobrý.

  3. Dneska jsem slyšel dobrou hlášku, která se tu trošku hodí: pořádnější není ten, kdo častěji uklízí, ale ten, kdo nadělá míň nepořádku. 😎

  4. Neboj, Peto, na matersky je to jeste horsi :o) Kdyz je clovek vic doma (tj. neodchazi rano a nevraci se az vecer), tak si vic vsimne a vic mu prach a jine vadi a taky nechce, aby se mu v tom valely deti. A ty jsou docela mistri v drobeni :o))) Takze i pres kazdodenni drobne uklizeni (zameteni drobku pod stolem) ma jeden pocit, ze by se snad uz konecne nemuselo nikdy prasit. Nicmene jednou tydne vytrit staci :o) Na vic nezbyva nalada ani sila ani cas:o))

  5. Neboj Peťo, v důchodu se to zlepší.Slábnoucí zrak žádný prach neuvidí. A kdo by si bral brýle, klesnul na kolena a sledoval zda na zemi není něco sedimentu?
    Proto: Velkorysost!

  6. Tak ten předchozí příspěvek psal můj muž, takže od tohoto názoru se silně distancuji!! Vidím velmi dobře, že se mi na zemi válí nějaké chuchvalce prachu spojené s kdovíčím. Ale pokud tady jsou vnoučata, tak uklízím jen velmi povrchně a věnuji se především jim. Po jejich odjezdu následuje tzv. grunt. Ale to platí v zimních měsících, v létě jsme hlavně na zahradě a na terase a domů zalezeme až večer a to už není nic vidět a taky nejsou síly na úklid. Takže rada zní, choďte hodně ven, je to zdravé a stav ne(pořádku)doma nevnímáte.


Napsat komentář

