Rest

Jedu v pátek navštívit babičku do MB (Moravských Budějovic) a zkontrolovat, zda má všechno, co potřebuje a vůbec se s ní vidět. Ano, vaše myšlená douška NEŽ UMŘE je na místě, ale nechtěla jsem to psát rovnou. Do MB jedu sama, autobusem, zpět v sobotu odpoledne. Když jsem to plánovala a zařizovala, uvědomila jsem si, že vám dlužím článek z minula o tom, jaké jídlo mě na cestě k babičce, tehdy ležící v Třebíči, potkalo… (předchozí návštěvy u babičky – I a II)

Dojela jsem do Třebíče asi ve dvanáct a než jsem našla to, kde babička leží, bylo nejmíň tři čtvrtě na jednu, takže oběd jsem nějak vynechala. V autobuse jsem měla dva chleby se sýrem a s tím jsem musela nějak vyžít. Ke kafi jsem nám s bábi koupila vlčnovské koláčky, každá jsme si daly dva a byly fakt výborné. Večeře se konala v LDNce asi v pět, a babička říkala, že mají pořád chleba nebo rohlíky a že to nemůže sníst. A co myslíte, že nám přinesli? Dva dny starý rohlíky a deset deka šunky a malé hotelové máslíčko. No nazdar… Snědly jsme to zase společně, je ovšem třeba přiznat, že šunka byla fakt dobrá.
Asi půl deváté jsem dorazila z Třebíče do Budějovic, kde jsem nocovala a tam jsem si vybrala nekuřáckou pizzerii, ostatně v půl deváté si už dvakrát moc vybírat není možné. Vykašlat jsem se na to měla, tak je to. „Pizzerii“ provozovala taková mladá dívčina a tou dobou byly v lokále dvě dvojce a já. Objednala jsem si salát (to je novinka, taková směs salátů, moc dobré) a pizzu s tuňákem, přičemž jsem řekla, co na to nechci a slečna odešla. Mezitím odešly i ty dvě dvojce a od mojí objednávky uběhlo asi půl hodiny.
Salát nikde. Pizza nikde. Já hladná jak sviňa, v kuchyni „šrumec“, pekli 2 pizzy s sebou. MyGodness. Po 35ti minutách, hnána hladem více jak spravedlivým, jsem slečně rázně řekla, co si o jejich časovém managementu myslím. Prý měli hodně práce. Aha. Donesla mi tedy ten salát, který tam na mě již nějakou chvilku evidentně čekal, bo jsem ho viděla. Nestačila jsem si divit, co se za slovem variace salátů může schovávat. Přátelé, to nebyla variace listových salátů, ale variace obloh… Nastrouhaná mrkev. Nastrouhané zelí. Bílé i červené. Sterilizovaný hrášek. Trochu listového salátku. Dvě rajčata, co už to měla za pár. Tři řekvičky. OK, vzhůru do boje…
Zatímco jsem se prokousávala (jak příznačné) oblohami, donesla mi slečna tu pizzu. Já jsem se nestačila ani leknout. To nebyla pizza, to bylo utrpení svatého Tomáše. Vypadalo to jako neštěstí. A taky tak to chutnalo. Bylo to totiž úplně mokrý. Nahoře i dole. Jak se to mohlo stát? No, když na pizzu za 130 obrátite konzorvu z Teska s tím nejlevnějším tuňákem i s tou vlastní šťávou, tak se to může stát velmi snadno. Došla mi slova. I chuť. Snědla jsem ty nejsušší části, (bohužel) ZAPLATILA a prakticky beze slova vypadla. NO MORE.
Domnívám se, že pan Polraich udělal pro českou gastronimii hodně, ale možná, že je spíše Don Quichotte, bojující s větrnými mlýny. To snad není možný – mokrá pizza v nekuřácké pizzérii, kde mají při dvou pizzách v kuchyni šrumec. U babičky jsem si musela dát panáka a šla jsem spát. Ráno jsem si koupila rohlíky v pekárně a pomazánku ve zdravé výživě a ranním autobusem v půl deváté jsem odjela. Babi, pro Tebe cokoliv, ale tohle mi přišlo tedy jako dost silný kafe…

Published in: on 24 ledna 2011 at 13:55  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2011/01/24/rest/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentNapsat komentář

  1. já bych vzal babku k sobě, a do zlotřilých pizzerií ni nechodil. neb jak dlouho tu ty babky ještě budou, jak dlouho ty pizerie s tuňákem z konzervy, a jak dlouho my? sic transit gloria mundi


Zanechat Odpověď

