(Slzy)…v kině

Neděle byla krásný den. Byli jsme na výstavě hodinek na Staroměstské radnici (pořádané k 600 výročí uvedení orloje do provozu), vystavovali tam jak čeští Prim, tak švýcarští hodináři. Mně to přišlo dobré, mému muži výborné, neb on byl iniciátorem a chtěl to vidět. U některých vitrín vypadal jako v transu a z úst mu stékal pramínek slin. Nutno podotknout, že nebyl jediný, kdo tam takto vypadal. Pak jsem zase slintala já a to na druhé ten den navštívené výstavě – Samurajové a gejši u Vojty (Náprstka).
Japonsko je teď dost v kurzu, gejši také, ale samurajům už holt odzvonilo. Výstava byla krásná, výpravné a velmi bohatě popsaná a zdokumentovaná. Pak jsme jeli do El Bária na špíz a pak do toho kina. Píšu to proto, že i když to byl den plný zážitků (které braly dech:- )), to, co následovalo potom, to byl hotový emocionální uragán.
Ano, přiznávám, jedná se subjektivní hodnocení filmu, nic objektivního v tom nebude. Tedy – Králova řeč, oskarový snímek. OMG (čtěte prosím Oh, My God – tedy Můj Bože). Já se znám. Já se ztotožním s hlavním hrdinou během pěti minut a pak, tak už se od něho nehnu, takže jsem to celé proslzela, jak mě to dojímalo a jak se mi to líbilo. Stejně tak brečím u Foresta Gumpa, to jen pro představu. Bylo to fakt dobré, fakt mě to bralo a děsně se mi to líbilo. Pominu fakt, že to trvalo skoro dvě hodiny. Bylo to svižné a mělo to tempo, rozhodně jsem se mezi těmi slzami nenudila. Fakt paráda. Výborná výprava, kostýmy, dobovka jako blázen, už jen ty automobily, za ty byste dali první poslední. Když se točilo venku – mlha nebo pršelo. Uvnitř – docela šero, ostatně elektrika ještě nebyla na takovém vzestupu jako teď. Výborné anglické typy lidí. Výborné buřinky. Dokonalé.
Nechci vás na ten film nějak hnát, prostě je to pěkné, dojemné, výborně natočené, zábavné (velmi) a konec taky není špatný. Než přijde jaro úplně, rozhodně příležitost počkat na ně v kině.

Published in: on 22 března 2011 at 15:05  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2011/03/22/slzy%e2%80%a6v-kine/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Zanechat Odpověď

