Záhonky

Před panelákem ve kterém bydlíme, jsou takové dva záhonky. No, záhonky – na jedné straně jsou růže, které dnes a denně svádějí boj s trávou a jinou vegetací a se mšicemi a suchem, a na druhé straně je takové volné pole působnosti, tak bych to asi nazvala. Jak šel čas, tak tam sem tam někdo něco s prominutím prdl a nazdar bazar.

No nazdar. Řeknu vám – chodila jsem kolem té hrůzy tak dlouho, až jsem se dobrovolně přihlásila na domovním výboru, že si to vezmu na starost. Písemně. Měsíc se nic nedělo. Pak mi zavolala pomocná síla domovního výboru, že ať se stavím, že to spolu probereme. A tak jsem se stavila a probraly jsme to spolu. Hustý je, že o pozemek by se měl starat magistrát, ale ten na to kašle, ale když tam je třeba něco udělat, tak se musí napsat žádost a oni to buď schválí nebo ne. No co už. Tak jsme se dohodly, že aspoň vyplevelíme, co se dá, okopeme ty chudiny růže, trochu je postříkáme proti těm mšicím a pošleme tu poníženou žádost, že na vlastní náklady zakoupíme růže, a zda nám je vrchnost dovolí zasázet. Do podzimu, kdy se růže sází, času dost, tak nám držte palce.
Jak jsem tak sledovala a poslouchala celý ten proces s paní H., pochopila jsem, že celá věc je vlastně postavena naopak. Já jsem se celou dobu bála do těch záhonků píchnout, abych někomu nezničila jeho úsilí, a přitom se o ně nikdo nestaral a naopak se čekalo, zda by se toho někdo neujal, tak nějak veřejně. Paní H. byla ráda, že jsem do toho šla a má ve mně spojence a tak si jednou za týden napíšeme, co tam kdo udělá a je hotovo.
Jsem duševně velmi spokojená, abych řekla pravdu. Už to není výkřik do tmy, že tam něco poroste (vyroste), ale doufám, že z toho časem bude docela systematicky rostoucí-kvetoucí kus pozemku, na který se budu dívat s klidem (a pýchou). (Tímto vyhlašuji – beru veškeré zahrádkářské přebytky, odkopky, výkopky včetně máty, piště, volejte, ráda vás toho zbavím.) Hlíně zdar, plevelu zmar. Randap forever!

Published in: on 2 května 2011 at 13:33  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2011/05/02/zahonky/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Zanechat Odpověď

