V NTM

NTM – Národní technické muzeum. Otevřeli jej nedávno a zájem o něj jest nebývalý. Když přijela tchýně, ukázalo se, že tam chce jít, protože jsme to jednou, v záchvatu čiré radosti nad otevřením, navrhli.

Tak jsme se tam vypravili. Rovnou jsem nahlásila, jak to vypadá, když jsem v muzeu já. Jsem u vytržení. Jsem pečlivá a pomalá čtenářka – tedy čtu si všechny cedulky a čtu pomalu, tak mi to prostě trvá. Dále že na mě není třeba čekat a že to bude vypadat tak, že na začátku muzea bude rozchod a sraz bude před zavírací dobou. Všichni souhlasili a tak jsme šli.

Muzeum je v krásné budově. Už jen ta je sama o sobě skvost. Lístek pro dospělého pracujícího stojí sto sedmdesát korun, což fakt není žádná láce, fotografování je za stovku. Lístky platila tchýně a tak jsem se v duchu uklidnila, že tu nejsem naposled a vzala to pěkně od přízemí – Fotografický ateliér byl super. Pak následovala sekce Doprava. Čtyři patra dopravních prostředků. Pa-rá-da. Hala rozměrů tovární, uprostřed jsou zavěšená letadla, dole jsou automobily, na ochozech lodní doprava, silniční kola a motorky. U každého exponátu krátký popis stroje s historií a pozadím existence. Všechny stroje na vyvýšeném podstavci. Seshora bylo výborně vidět do automobilů a na zavěšená letadla.

Velmi jsem si celou prohlídku užila. Ve čtyři hodiny odpadli rodiče s dětmi a zůstali znalci nebo ti, co to procházeli a dívali se a nečetli. Zejména dopravní expozice působí velkolepě, elegantně, popisky byly tak zajímavé, že zajímaly i mě jako ženskou. Naopak foto-expozice je poměrně odborně popsaná, rozhodně ne nezajímavá, pěkně to rozšířilo moje znalosti a vědomosti.

Můj laskavý muž, který zabloudil i dále, a to do sekce Tiskařství, říkal, že je to na samostatnou prohlídku, takže to zřejmě nebude v budoucnu jedna leč více návštěv. Ostatně zavřou Národní muzeum, tak bude prostor, čas i rozpočet.

Takže jste-li fanda do foťáků a do dopravy jako takové, rozhodně doporučuji. Výstava v dopravní sekci je doplněna promítáním krátkých němých filmů (například Hasičské cvičení), je tam pěkně vidět stará Praha i to, co se nosilo a taky dopravní strážníci v takových těch kulatých ohrádkách na křižovatkách. Je to pěkný exkurz do minulosti, rozhodně se mi odtamtud moc nechtělo. Ani ven a ani do přítomnosti.

Published in: on 16 Květen 2011 at 14:44  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2011/05/16/v-ntm/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Zanechat Odpověď

