Do divadla

Původně jsem měla o tom, že jdeme do divadla, připravený veskrze jiný článek. Byl o tom, jak se tam těším, na co jdeme a proč, a jak mě baví do divadla chodit. Pravda, po včerejšku vím, že divadlo může být zábava pro široké masy a ty se budou smát kde čemu, ale Večer tříkrálový se do našeho divadelního deníčku nezapíše zrovna zlatým písmem. Jak praví klasik- bylo to dobré, to nemohu říci. Trochu mě zmátl pár vedle mne sedící, který nepřišel na druhé jednání a pár před námi (cca 60+), který všechno komentoval (dosti nelibě) dost nahlas (k naší nelibosti).

Co bylo ovšem na celém představení asi nejhorší bylo oblečení lidí, kteří přišli – inu, široké masy. Já jsem z malého města, tedy vesnice, do divadla se chodilo zásadně do Olomouce a to bylo vždycky – pánové sako, KRAVATA, košile, dámy šaty popř. sukně plus halenka ve slavnostnějším vydání. Jistě, malé město je malé město, ale včera jsem měla pocit, že si někteří odskočili z domu (pán v kapsovité vestičce), někdo rovnou od plotny (dáma v růžovém tričku s tak mohutným poprsím, že by i Halina Pawlovská pošilhávala), a to už vůbec nemluvím o tom mladíkovi – tričko a džíno kalhoty. Můj muž napočítal (chápejte – v divadle o 15ti řadách a patnácti sedadlech v každé) asi deset pánů v kravatách, já jsem šaty jako takové nezaznamenala žádné (ale dobrá – ani já jsem je neměla), a chodit do divadla v kancelářském saku a vykasané košili zcela bez kravaty je dle mého prostě trestuhodné.

Ovšem – ovšem myslela jsem si, že taková přísná kritička jsem já sama. Že jsem jediná nebo skoro jediná, kdo si myslí, že džíny do divadla nepatří (dle mého džíny nepatří prostě nikam), a že to, co se předvádí v současné době v ulicích je móda, které nerozumím. Leč – nejsem sama. Je tu Ada a její Módní peklo, ve kterém tepe, nač si vzpomenu. Uf. Nominovala jsem ji pro jistotu na Křišťálovou lupu, bo co ta holka napíše, to by se mělo tesat.

A jak vy do divadla, chodíte-li, co na sebe? Jdete v kanclovských hadrech nebo si dáte ráno trochu víc záležet a přihodíte kravatu do tašky a náušnice na večer do pytlíku? Stojí vám to za to? Mně vždycky, despoticky drtím svého muže, aby si vzal vždy košili a světlé kalhoty a oholil si krk a vůbec. Divadlo mám ráda, je to přece jen vždy trochu slavnostní událost (aspoň v mých očích), tak bych ráda tu úctu prokázala i navenek. Pro dnešek se loučím heslem: Smrt svetrům v divadle a do příště na tom trochu mákněte, široké masy.

Published in: on 22 Září 2011 at 09:49  Comments (5)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2011/09/22/do-divadla/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Komentáře: 5Napsat komentář

  1. Světlé kalhoty na večer? Uff, uff, Jiří Guth Jarkovský se v urně obrací. Do divadla snad jedině tmavý oblek, ne? (Pomineme-li frak a podobné „přežitky“)

    • aha – světlé kalhoty = nejsou to džíny

  2. Po dvou sezonách v ND konstatuji,že to s oblékáním národa do divadla není zase tak hrozné. Jinak se kloním k tmavému obleku pro pána, dámy to mají trochu variabilnější. Ale máš pravdu, taky se chci cítit výjimečně a podle toho se oblékám.

  3. 1) Není divadlo jako divadlo. Do honosné budovy honosného jména se obléknu jinak než do místního betonového kulturáku.

    2) Není představení jako představení. Mám jít na Cavemana skutečně v obleku a s kravatou?

    Nedávnou jsem byl s přítelkyní ve Vinohradském a přiměla mě k riflím vzít košili a sako – nebyl jsem ani under- ani over-dressed.. Ano, do Národního bych si vzal oblek sám.

    • No je to asi tim pohledem na vec – divadlo je pro me udalost a tak tam chci jit krasna. A chci, aby tam byl sik i můj muz a asi nejvic chci, aby tam byli krasne obleceni proste vsichni, vsichni, uplne vsichni. (I pani z pozarni hlidky, viz Divadlo na Jezerce – Manzelske vrazdeni, kde byl pani nejradsi zavrazdila taky. V te umelohmotne halence by uhasila asi tak maximalne cigarko).
      Jsem desne narocna, ja vim, lepsi uz to nebude…


Zanechat Odpověď

