Korunka

Někdy dostávám od svých přátel opravdu kuriózní zadání toho, co by chtěli vyrobit. Cestovní zásobník na manikúru byla výzva hodna kreativity sobotního odpoledne, potah na prkno cvičení pro středně pokročilé a jednu nabídku na udělání drátěné konstrukce na klobouky jsem zapinkala a nakonec i vzdala, nevěděla jsem, čeho se chytnout.

Když mi nedávno zavolal můj muž z hospody, zda bych uměla vyrobit korunku pro princeznu (byl naprosto střízlivý, alespoň v době telefonátu), odpověděla jsem mu, že si to musím rozmyslet a pak řeknu. Jeho kamarád největší má dceru chytrou jako opička a holčička (asi 4 roky) si přála k Vánocům naprosto luxusní dárek – šaty pro princeznu až na zem a k tomu korunku na hlavu. No jo, ale kde brát a nekrást? S manželkou se shodli, že by mohli požádat mě a tak požádali.

No jo, ale to se řekne korunka, ale jak má vypadat, aby vypadala tak, jak by si ji představovala čtyřletá holčička (ještě, že mě nepožádali o ty šaty, to by mě fakt zabilo). Musím přiznat, že jsem nad tím přemýšlela dva dny, docela intenzívně, než jsem na to kývla. Stanovila jsem náklady dvě stě korun, za práci nic, zisk nic, nejsem nějaká kapitalistka, že ano…

Materiál byl jasný – dráty a korálky, neboť mi tatínek řekl, že jim se nic umělohmotného nelíbilo. V Altamiře, kam chodím pro výtvarné věci, jsem slečny seznámila s tím, co budu vyrábět a jala se hledat nějaké korálky a ony hledaly nějaké drátky. Obchod je to maličký jako dlaň, takže když nás tam v jednu chvíli bylo asi osm, říkala jsem si, jestli ty zdi neprasknou. Naštěstí – slečny jsou zkušené a protřelé a tak to nakonec šlo docela rychle. Vybrala jsem si, zaplatila (bože, proč nakonec vždycky platím 580 CZK a víc, když si kupuju věci, které stojí max 40 CZK? :- )).

Doma jsem se dala do výroby. Nakonec to bylo celkem zajímavé a šlo to od ruky (bo už jsem to měla vymyšlené, že ano) a první fotky tatínek holčičky schválil, tak jsem to jen dodělala a odeslala přes muže k průběžnému článku. Jak jsem dopadla u „koncového uživatele“ se dozvím samozřejmě až po Vánocích a jsem na to dost zvědavá. Pár ukázek konečného výtvoru viz níže.

Published in: on 2 prosince 2011 at 08:41  3 komentáře  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2011/12/02/korunka/trackback/

RSS feed for comments on this post.

komentáře 3Napsat komentář

  1. Dobré po ránu, tak mě napadlo v souvislosti s moc hezkou korunkou, že mimo drátkované kravaty a kravaty s blikátkem jsem jinou aplikaci hedvábí a šperku v jednom neviděl. A tím nemyslím sponu. Že by inspirace? Pohodu a klídek.

  2. Korunka se určitě líbit bude!
    Připomněla jste mi, jak jsme po revoluci volili na internátu Miss. Měla jsem k dispozici pouze měděný drátek (štípla jsem ho z dílny elektrotechnika 😉 ) a staré korálky, ale myslím, že se to líbilo. Byla jsem naprostá amatér, nakonec jsem připravila korunky ještě pro dva další ročníky, ale to sem už vtrhli Vietnamci a mám pocit, že se zbytek vyhodil…
    Zkuste si dát občas inzerát někam, jako je nevyhazujto.cz, na starou bižuterii a korále. Jsou to dobré materiály a jen za odvoz, velice obohatí Vaše zásoby.
    Držím palce na další krásná dílka 🙂

    • aha, aha, dobry tip na material, diky, diky, P


Zanechat Odpověď

