Opravdový zážitek

Myslím,že by se hodil ještě jiný nadpis – Noční můra emancipované ženy. Alespoň tak to nazvala moje kamarádka Hanelle, když jsem jí to vyprávěla. A měla pravdu. Popíšu, oč šlo a zřejmě jí dáte za pravdu. Anebo ne. Nechávám to na vás. Ale trapné to bylo až do morku kostí.

Ernesto – můj žák – konečně dostal práci. Po roce shánění a učení se česky dostal práci v anglické firmě (jakýto paradox) a tak jsme usoudila, že je třeba to oslavit a tak jsem navrhla, že půjdeme na večeři. Jo, jasně, souhlasil on, a tak slovo dalo slovo a vyrazili jsme týden po oznámení události. Sraz na nejfrekventovanějším místě celé Prahy na IPPavlova se nakonec povedl, ale jen tak tak. Nyní odbočím a pak se zase vrátím k popisu události.

S Ernestem jsme měli konverzaci jednou týdně, cca 2 hodiny. Čaj jsem si platila sama, sem tam jsem ho nechala ho zaplatit, snad jednou jsem platila za oba. Přece jen nevydělávat a ukázat pohostinnost a dobrou vůli neškodí nikdy.

Když jsem se potkali, řekla jsem mu rovnou, že nemám žádné peníze a on, že si jen vybere z bankomatu a šli jsme. Místa byla poměrně vzorně rezervována, dali jsme si cibulačku a tatarák a kecali. Připravila jsem vtipnou hru – na papírky jsem napsala různá česká slova jako mochomůrka, podšívka, kněz a Ernesto měl hádat, co znamenají. No, nejdřív argumentoval tím, že taková slova on nikdy v životě potřebovat nebude, pak tím, že neví, co znamenají a po delším čase se dal přesvědčit a hráli jsme.

Jo, ještě – jako gratulaci k nové práci jsem mu koupila knížku Pan Kaplan má svou třídu rád. Znalci pochopí nadsázku, ostatní čtenáři, kteří knihu neznají, si ji okamžitě půjdou půjčit nebo koupit.

Večer se blížil ku konci… Kývla jsem na servírku, naznačila že Platit a Dohromady a když dáma přinesla účet, tak se stalo toto:
Na celkovou částku cca 500 korun Ernesto vytáhl 250 korun, dal je na stůl A díval se významně na mě a ťukal prstem na účtenku, že ať vysolím ten zbytek. KRVE by se ve mně nedořezal. BOŽE! Málem jsem se propadla do země. V tu chvíli mi došlo že:
– emancipace má své meze
– jsem na tu večeři hold pozvaná nebyla
– Ernesto je na peníze
– getleman by tohle nikdy neudělal
– se dnes vidíme naposledy, protože po tomto trapasu mu nehodlám věnovat ani minutu svého času zdarma
– že jsem naprosto v prdeli, protože karty neberou ani omylem a že hold budu muset říci, POŽÁDAT, aby to tentokrát zaplatil ON a že já příště (bez ohledu na to, že žádné příště už hold nebude).

Přiznávám se vám, že ani nevím, jak jsem dojela domů. Byla jsem totálně rozhozená a od té doby jsem se s mladíkem neviděli, asi 2x mě požádal o nějakou radu v e-mailu, ale věřte mi, že z mých odpovědí kapaly RAMPOUCHY, jak byly chladné. Když jsem to vyprávěla ještě více emancipované Charlotte, byla hotová úplně a řekla o něm několik velmi ošklivých vět.

Tož tak. Ať máte v novém roce pěknější zážitky a bacha na emancipaci.

Published in: on 29 Prosinec 2011 at 13:16  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2011/12/29/opravdovy-zazitek/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Komentáře: 2Napsat komentář

  1. Jestli to není špatná vizitka učitelky češtiny… třeba větu „Hele, nemám u sebe ani korunu“ prostě nebyl schopen dešifrovat 🙂

  2. Myslím, že to není otázka emancipace, ale normální lidské slušnosti. „Ernesto“ prostě nemá „Filipa“. Když mi protějšek řekne, že je zrovna bez peněz, tak MUSÍM přece počítat s tím, že to zaplatím i za něj, i kdyby to byla žena sebe-emancipovanější. Taky si říkám, jak on bude teď ublížený, že Vás musel pozvat na večeři a teď ještě to neoceníte 🙂 Nic se netrapte, on kvůli tomu rozhodně nemá špatné spaní.


Zanechat Odpověď

