Balet I.

Mám balet ráda, zejména proto, že jsem na baletku nikdy neaspirovala, protože jsem byla vždycky trochu tlustá. Jednou mi babičku ušila na karneval baletní sukýnku, ale myslím, že to byl prostě omyl. Ostatně nikde v okolí se balet nevyučoval, takže ani žádné mindráky z toho, že to někdo dělá a já ne. Ostatně číst se u toho nedá, takže co s tím.

O to raději na balet chodím. Ne, že bych to musela vidět každý víkend, ale když se najde příležitost, čas a vstupenky, jdu vždycky. Na předposledy jsem byla s Henrym (dear my friend from Oxford), který tak trochu baletí (nebo baletil), takže jsem to měla i s odborným výkladem. Byli jsme v Národním na Romeo a Julie a bylo to krásné. Dostalo se mi pak vysvětlení, kdo měl jakou baletní školu, kdo byl výborný (Julie) a kdy byl standart (Romeo). Ale mně se to líbilo tak jako tak. Protože co? Protože baleťáci jsou chlapi nejkrásnější s těma svojema prdelkama jako jablíčka k nakousnutí. Skoro jako fotbalisti, super vyrýsované svaly, prostě radost pohledět. Baletky pořád vypadají stejně – žádná prsa, tlustá stehna a fakt, že už týden nejedly… ALe je to krásné, o tom žádné.

Dostalo se mi příležitosti, času a vstupenky a tak jsem byla se svou kolegyní a jejim manželem ve Státní opeře na Labutí jezero. Klasika mezi klasiky, hudbu znáte, mnohé taneční pasáže také (bylo možno vidět/slyšet v Černé labuti s Natalií Portman, například). Je tam krásný sbor labutí, „ples“ na zámku, kostými a scéna byly jedním slovem úchvatné. Sice jsme seděli na druhém balkóně a neměli divadelní kukátko, ale i tak to byl krásný zážítek. Kulturní. Tedy skoro. Ale o tom, kde je kulturní barbar a proč raději příště…

Published in: on 30 Leden 2012 at 08:54  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2012/01/30/balet-i/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Napsat komentář

