Nový strop = nové bydlení

Už jste někdy slyšeli, aby muž v rodině řekl třeba: Drahá, ta sedačka je ošklivá, mohli bychom ji vyhodit? Nebo – Ta zeď tady, ta už je ošoupaná, což abych na ni udělal nějaký nový štuk? Nebo – Ta zelaná v ložnici už mě nebaví, co abychom vymalovali? Nikdy. Ano, nikdy. Myslím, že muži si prostě zvyknou a pak v tom žijí. Aspoň tak z toho mám ten pocit. Ale ženy? Jak říkal nedávno v Hydeparku pan profesor na mozek – ženy mají v mozku jiný řád. A můj kolega říká, že típ pádem jsou hybatelky. Zřejmě nejen vesmíru… Takže bych sice mohla být otravná ženská, co chce malovat každé dva roky, ale to ne, já jsem prostě Hybatelka.

Jenže malovat – to se řekne. Když jsme se nastěhovali, radostná očekávání prvního vlastního výběru barev všude způsobila, že máme sice všude desně optimistickou žlutou, ale na obývák zůstala světle modrá, tím pádem trochu deprese. Po dvou letech to bylo již neúnosné a velela jsem: ZMĚNA! Něco trochu více jásavého. A tak jsme měli oranžovou. No jo, ale pak se to ukázalo moc oranžové. Aha. Ale co teď? Zde je každá rada drahá a tak jsem usoudila, že se zeptám odborníků a tak jsem najala slečnu bytovou architektnu a něco jsme navrhly.

No jo, argumentoval můj muž, to je sice pěkné, že budeme mít zase jinou barvu stěn, ale říkali jsme si, že nejdřív dáme opravit ten strop, že ano. OK! Tak pojďme do toho. Samozřejmě netušil, jak vážně to myslím, zejména když jsem před Vánocemi nevěděla, kde mi hlava stojí a co mám dřív dělat… ALE LEDEN, leden to byl už jiný šálek čokolády… Tedy skoro, ale rozhodně lepší než před Vánocemi. Jistě, bez známých člověk ve svém životě neudělá ani krok, a tak jsem domluvila s jedním Panem Známým, který pronajímá řemeslníky a stroje, co by se s tím dalo dělat. Slovo dalo slovo a pak přišel den, kdy přišli dva borci a udělali takovou jednu práci – zapravili lištu do stěny (do panelu). Obhlídli strop, usoudili, že by to šlo. Já jsem naopak obhlídla je, usoudila jsem, že by to šlo, a když se ukázalo, že i poměr cena/výkon by šel, tak jsme šli do toho horšího.

Nový strop, to je jako když se přestěhujete. Nebo skoro. Půl bytu obsahuje nábytek z celého bytu, protože strop se konal v obývacím pokoji spojeném s kuchyní, tak byla samozřejmě vyšachovaná přípravna jídla. Tři, vlastně v realitě čtyři dny tak trochu ve staveništi, a radost až na kost. Borci byli jedním slovem parádní. K lepšímu přidávám, že si přinesli vlastní rychlovarnou konvici, vlastní kávu a hrneček a nic nechtěli. Naladili si svoji oblíbenou radiostanici a tři dny makali od osmi do pěti, proklínali mě až do morku kostí, v duchu i polohlasem říkali TY ŽENSKÉ, pak bylo najednou hotovo a děkujeme paní a nashledanou. Uklizeno, vytřeno, tady to máte, strop jako když střelí a těch padesáte zásuvek navíc, co jste chtěla, máte tady, tady, tady a tady. AAAch. Ach. Byla jsem unešena. Můj muž taky, když jsem mu řekla, že malovat strop můžeme sice až za měsíc, ale zato můžeme přemalovat první vrstvou tu oranžovou.

V mezifázi, než dojde k malování a tapetování, se kochám. Třeba přijdu do kuchyňské části, stoupnu si a dívám se, jak je ten strop krásný a rovný. Všude. Nebo si sednu v obýváku na sedačku a dívám se směrem ke kuchyňskému stolu a říkám si, jak je krásné, že tam už není ta lišta, o které jsem bratrovi před pěti lety tvrdila, že NE, fakt, brácho, nebude mi tam vadit. Takže jsem celá urvaná, jdu vybrat ty tapety a děsně se těším, až do bude celé hotové.

Pro danou chvíli přikládám pár fotek.

Published in: on 3 Únor 2012 at 08:12  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2012/02/03/remeslnici/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Napsat komentář

