Vegetariánství? Ne, díky

Vegetariánka jsem byla jen jednou v životě, asi týden, když mi bylo tak asi třináct. Prostě jsem se rozhodla, že budu, a pak jsem se rozhodla, že nebudu. Nikdy jsme k tomu neinklinovala a za žádnou cenu by mě jen tak něco nepřesvědčilo, abych se masa vzdala a živočišné bílkoviny hodlala nahrazovat něčím jiným.

Tedy až do nedávna, kdy přišla moje milá kolegyně H. s myšlenkou, že zvyky a obyčeje nejsou jen házení boty na Vánoce a lití olova, ale i půst před Velikonocemi a což abych se k ní přidala. A já, protože bych pro ni udělala téměř cokoliv (ale její manžel by pro ni zabil), já jsem souhlasila. Mám za sebou asi tak osm dní a je to trochu makačka, o tom žádné. Nejlepší na celé věci je, že jsou povolené ryby a tak mám z části vyhráno. Tuňák v plechovce navždy. Taky je tu poměrně široká nabídka mražených (nejen sladkovodních) ryb, takže to je taky dost vklidu a v jídelně každý den nabízejí jedno vege jídlo nebo aspoň tu rybu (za což chválím a pozitivně kvituji). Doma to taky celkem jde. Manžel dostává šunku nebo jiné maso k snídani, já mám sýr. Luštěniny nejsou sprosté slovo, a tak máme fazole, hrách a čočku každou chvíli tak jako tak, takže to taky není kámen úrazu a ostatně zeleninových jídel existuje dost a dost (a květákové placičky jsme neměli aspoň tři měsíce).

Je-li otázkou, zda to leze do peněz – odpovídám – trochu, přece jen ty ryby nejsou zadarmo. Hubne se po tom? No, spíš ne, ona zelenina má ráda máslo a olivový olej, neboť některé vitamíny jsou rozpustné pouze v tucích, takže bych řekla – spíše ne. Co mě trošku děsí je fakt, že mám prostě někdy hlad. Ono ostatně od toho je to období půstu, že ano, takže zas tak na škodu to není, a navíc mám vidinu, že to cca třetího dubna skončí a pak si půjdu do El Baria na krvavý steak, ale asi to dost vysvětluje, proč ti vegetariáni jsou dle mého trochu nervní.

Oni vlastně nejsou nervní, oni mají hlad. Jasně. Kdo se o to zajímá, vyváží si potraviny (bílkoviny, tuky, cukry) do optimální formy, cpe do sebe fazole a tofu horem dolem, ale i tak mi přijde, že maso je maso. Nikomu jeho přesvědčení neberu, chraň Bůh, ale já se ráda za čtyři týdny vrátím k masu (to se asi poprvé v životě budu těšit na Velikonoce) a v deníčku si odškrknu – Velikonoční půst – splněno.

Published in: on 7 Březen 2012 at 09:58  Comments (7)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2012/03/07/vegetarianstvi-ne-diky/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Komentáře: 7Napsat komentář

  1. Ať Ti to vydrží.
    Nedávno jsem na otázku, čeho se vzdát na půst, slyšel odpověď, že křesťanských tradic. Taky možnost.😎

  2. božínku, tuňák v konzervě, to že je jídlo? velebnosti, jdu blejt. to u toho itala říct nesmíte . . . .

  3. hmmm, tuňák v konzervě, na oleji, je pochoutka, zvláště s čerstvým domácím chlebem – zkoušel jste, jezevci, různé druhy?

    • je to věc vkusu – v konzervách je obvykle tuňák Albacore (Thunnus alalunga), to jezevci nežerou.
      tuňák žlutoploutvý (Thunnus albacares) je jídlo, ale to se zase obvykle nekonzervuje.
      nejde tedy o způsob úpravy jako o druh ryby. zkoušel jste někdy tuňáka, který předevčírem ještě plaval v indonésii, bez konzervantů a téměř bez tepelné úpravy? to v konzervě nenajdete, ani v tesku.
      jinak domácí kyška z žitného kvásku je i pro jezevce good🙂

  4. zajímavé, budu se muset podívat, jaký tuňák je v konzervách, které jím v Anglii. A pak budu muset dávat víc pozor, když si dám tuňáčí (tuněcí? tuňákový?) steak (z tuňáka) v restauraci.

    • v restauraci bych se hlavně zeptal, zdali ryba je čerstvá, nebo tzv rozmražovaná. ta čerstvá nasedne do éra při teplotě kolem dvou stupňů, a do tří dnů je na talíři. ta rozmražovaná se (často ještě na moři) zmrazí šokovačem na -30, čímž se samozřejmě chuť masa zničí, a pak jede +/- šest neděl lodí. pak má trvanlivost až rok, a těsně před použitím se rozmražuje. to už je vo ničem.
      ale nebudeme žrát na cizím webu, jsem tu jen jako host

  5. Dekuji Jezevci a Jackovi za kratkou uvahu nad tunakem a timto bych s dovolenim jejich konzervaci, e, konverzaci ukoncila. Petulka


Napsat komentář

