Siko – Království koupelen

Jasně, manžel mojí kamarádky Hany Jiří měl pravdu – dělat a zařizovat něco pro rodinu je fakt peklo. Nikdy to nevyjde a nikdy neni nikdo spokojený. Je to vždycky špatně, drahé a pozdě. Takže – do budoucna no more, říkal. A měl pravdu (ale to on má vždycky). Můj bratr pracuje v Siku, a když mě od léta lámal, abych si tu koupelnu nechala zrekonstruovat u nich, nakonec jsem podlehla. Neměla jsem to dělat, já vím, ale bratr je spolehllivý, ochotný a spolupracující, takže jsem v tom až zas takový problém neviděla.

Požádala jsem dvorní designéru Kláru, jestli by to mohla navrhnout, no, spíše moje představy dát na papír, protože na tři krát třech metrech toho k navrhování zase moc není. Předesílám, že koupelna již jednou, BOHUŽEL, rekonstruovaná byla. Píšu bohužel upřímně a záměrně, protože to, co tam vytvořil bývalý pan majitel – to je horká jehla, obi a ne moc dobrá práce a hlavně – aby to bylo. Ten šílený nápad dát do koupelny velikosti dlaně rohovou vanu postihl i jeho, navíc je z nějakého akrylátu, takže  se to špatně udržuje, leze se do toho a z toho jak z tanku, žádné úložné prostory,  takové divná růžovo-hnědá barva, rozhodně dle mého nic, co by mělo být v koupelně. No, prostě znovu a lépe.

Když byl návrh hotový (a zaplacený, nejsme žádná charita), když jsem sebrala veškerou svoji pokoru a aroganci do jednoho, vydala jsem se do Sika v Průhonicích, a řekla jim, co chci, jak to chci, jak moc na to spěchám (než porodím) a jaký na to mám asi tak rozpočet (jasně, ségra, do sto tisíc se vlezeš, kup si drahý kachličky, jo? Ty laciný – to tě  za chvilku unaví. OK, díky, brácha.) A tak jsem vybrala, sepsala objednávku a byla překvapena. Tak oni mi nejdřív musejí udělat grafický návrh, že ano. Moje námitka, že ten už mám, byla k ničemu, oni to potřebují na kalkulaci materiálu. A záchodek, tak ten je za příplatek 500 korun. A musím složit 5000 zálohu. Ouch. OK, sem s pokorou, složila jsem, nechala na sebe kontakt a do pěti dnů se vám ozve grafik a vedoucí stavebních prací a přijde to k vám zaměřit. Jo.

Grafik se ozval do sedmi dnů, alias napsal mi v neděli a poslal „první“ návrh. Šla jsem do kolen. V prodejně jsem jim nechala celý můj hotový návrh koupelny naskenovat (a není můj problém, že mají jen černobílý scan) a čekala jsem, že to borec prostě jen za hodinku obšlahne a nazdar. Ale ne, to ne – tady máme vlastní nápad, jako vystřižený z toho jejich katalogu, prostě navrhuju podle mustru – TO TEĎ LETÍ a nazdar. V tu chvíli jsem z pomyslného rámečku vybrala notnou dávku arogance a napsala mu, co si o celé věci myslím. Nebylo to pěkné ani vkusné. Myslím to, co jsem mu napsala. Borec pochopil, a do dvou dnů to napravil a poslal mi to samé, co jsem už měla, jen tak nějak ve 3D.

Ozval se pan vedoucí stavebních prací a přišel. Strávil u nás hodinu, měřil jako divý, diskutoval také tak a vyjádřil jisté pochyby, že se to za ty prachy udělat. Když mi řekl, že oni nemají vlastní firmy, ale přeprodávají práce druhých, tak mi to začalo být jasné a tušila jsem průser. Za týden přišla kalkulace. Šla jsem do kolen. Nejhorší noční můry a 100% překročení rozpočtu. Sakra. SAKRA!

Takže co teď? Vzpomněla jsem si na rekonstrukci nejen koupelny, ale celého bytu mojí kamarádk A. a jejího přítele, za poměrně dobrý poměr cena/výkon, vyžádala si kontakt a zavolala. Slečna, kterou bych charakterizovala jako Neřízenou střelu nejdříve 10min poslouchala moje lamentace a pak se mě pět minut vyptávala, co bych ráda. Byl čtvrtek. První termín, kdy mohla, bylo pondělí večer. Přišla pintlich přesně. Po deseti minutách jí bylo všechno jasné, změřené, zatřásla mi pravicí a zmizela. Za dva dny mi poslala ucházející cenu na rekonstrukci, tak jsem jí zavolala, že to beru a že se dohodneme operativně, co a jak ohledně času a podle toho, jak bude v Siku materiál na skladě.

Mezitím se na mě můj bratr vykašla, skoro byl řekla vy*al jako na placatý kámen. Nezvedal mi telefony, neměl čas mi zavolat před prací, po práci, neměl čas mi ani napsat, že je to nebo není drahé, co mi ti lumpi nacenili, neměl čas ani někomu do Prahy zavolat a říct, že to vezme na sebe a dát mi tam tak 5-10% slevu, prostě nic. Nic. Nic. Nic. Byla jsem fakt vytočená, protože takto jsem si naši „spolupráci“ fakt nepředstavovala… Nakonec jsem mu to napsala, co si o tom myslím, o tom, na co čas má a nemá. Napsal mi, že to teda přijedu obouchat,  že to bude levnější. Na to jsem mu napsala, že s jeho sliby-chyby toho mám akorát tak po krk a že díky.

Když jsem tedy vyjasnila, kdo to bude dělat, zajela jsem znovu do Průhonic, byl začátek prosince – asi tak třetího. Zajela – rozumějte – metrem na Opatov, pak autobusem do Čestlic a pak kousek pěšky, takže žádná slast…, a znovu vyjevila, co chci – tentokrát jen materiál a práci si udělám sama. Drahý, ptal se mě ochotný prodavač? Drahý, to je slabé slovo, odpověděla jsem mu. On na to, že sedm let dělal na naceňování zakázek a že cena prací rovná se polovina ceny celkové realizace, takže ho to nepřekvapuje (JEŽÏŠI, a TO MI TO NEMOHL ŘÏCI PŘEDEM???). Pak mi oznámil, že sice je začátek prosince, ale oni už v Itálii naložili poslední kamión a další bude až v lednu. Zírala jsem na něho jako na svatý obrázek a znovu mu zopakovala, že jsem to chtěla když už teda ne v prosinci, tak v lednu. Ujistil mě, že začátkem ledna přijede kamión další a že to stihneme… Dokončili jsme objednávku, zaplatila jsem další zálohu a nejlepší možné víře jsem odejela domů.

Na dva dny (slíbil následující) mi pan (po mých urgencích, aby mi zavolal) zavolala a řekl, že kamión v prvním týdnu v lednu nepřijede. Ani v druhém, možné v třetím. ASI. Pokoušeli se o mě mdloby. COŽE?? Málem jsem na něho křičela. Chvíli jsme si hráli na to, kdo je tu zákazník, kdo je tu platící, že jejich dodavatelé by se podle toho měli řídit, ale bylo to zbytečné. Pak jsem ještě zavolala nějakému chlapovi s pozicí „zákaznický servis“, aby mi to prověřil, to datum příjezdu, a to už jsem byla fakt hysterická. Přiznávám, že jsem na něho křičela, že jsou to debilové, kteří mají náhodou „nejlepší“ pozici na trhu, servis na ho*no a další věty, které se nehodí do úst dámě, natož těhotné.

A jak to dopadlo? Borci mají polovinu zálohy, řekla jsem jim, že to prostě odebere, až porodím, ať si to skladují, kde chtějí, že mě je to jedno a nazdar. Posunout jsem musela i tu rekonstrukční firmu, na rozdíl od Sika se slečna Neřízená střela ozvala sama, byla velmi milá a vstřícná.

CO jsem si slíbíla? Opravdu už nikdy byznys s rodinou (s bratrem spolu nehovoříme, to, že mi volal, když bylo po všem, to je jeho věc, zrovna jsem byla na výstavě a fakt neměla náladu se s ním vybavovat), a už nikdy, nikdy, nikdy velké firmy. Letošek buď mi ponaučením, že používat malé, naše a ochotné je výhra, o jejich prověřenosti přáteli ani nemluvě.

Zdar koupelnám. Příště si dáme něco opravdu romantického – Nemocnice pro medvíky, ať máme i nějaký happy end.

Published in: on 26 Prosinec 2012 at 08:40  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2012/12/26/siko-kralovstvi-koupelen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Komentáře: 2Napsat komentář

  1. Zkusenosti s firmou SIKO mame velmi podobne. Vam alespon udelali graficky navrh napodruhe, po prvni reklamaci. Nam az napodesate (opravdu 9x predelavali) a stejne ne na 100% dle naseho zadani. Bohuzel developer uz z casovych duvodu vyzadoval reseni a tak jsem to behem 1/2 hodiny nakresil rucne a dle toho se to udelalo a pak nasledne reklamovalo (ale to je na delsi povidani stejne jako vyber zarizovacich predmetu u teto firmy). Stiznosti zaslane az na vedeni SIKO – zadna reakce. Firmu SIKO doporucuji jen nejvetsim nepratelum. At se Vam podobne zkusenosti nadale vyhybaji.

  2. že jste se nezeptala, co dělaj naši pat a mat.
    i když – koupelna za kilo se opravdu dobře udělat nedá.


Napsat komentář

