Máte už svého Vietnamce?

Nelze to přehlédnout. Komuny Vietnamců jsou tu a nejsou to už jen města, ale i vesnice, kde se zabydleli. U našich v B u P mají dva obchody, každý na opačném konci dědiny a jejich služby a otevírací hodiny drtí „místní“ prodejce… Otevřeno do osmi je hold otevřeno do osmi, to zvládne i pracující jít si nakoupit, sortiment nekonečně široký, a když mluvím o službách, tak vím, co říkám. V B u P má kdosi bezlepkovou dietu. To je drahé samo o sobě, bez lepku už nic není, že ano, a tak se zboží prodává obvykle ve městech, speciál prodejny, kdesi-cosi. No jo, ale to si přece nebudete pro nákup jezdit do Přerova nebo Olomouce, když máte po ruce ochotného Vietnamce, kterému dáte seznam a on to nakoupí a (nevím, zda s mírnou nebo jen prostě marží) následně dodá. Jednou týdně tak spousta potravin přímo pro někoho konkretního. Řekněte sami, která sámoška vám tohle nabídne…

U nás na Kamýku se nám po dlouhých či krátkých obdobích ne moc valné úrovně prodeje, zeleniny a češtiny ve stánku bývalého PNS usídlil velmi příjemný a milý Vietnamec. Svépomocí ho celý „opravil“, koupil nové regály, udělal nějaké to zateplení a navezl pěkné zboží, jehož stav udržuje. Jablka jsou vyskládaná do pyramid, mrke srovnané do komínků a sortiment je fakt široký. Přidal nějaké potraviny v plechu a má otevřeho od rána do večera. Česky mluví obstojně, sem tam dostanu na něco slevu, a je moc příjemný. Rozhodně jeho zelenina vypadá 100x živěji než v přilehlém Albertu.

Nedávno jsem potřebovala koriandr. Tak ten nebyl. A lichi kompot. Pán věděl, co je lichi, co je kompot (neustále vyslovoval kompost : )), ale fakt neměl. Jenže neměl nikdo, ani řetězce, takže jsem se sice chytala stébla, ale aspoň jsem to zkusila…

Do stánku jsem zamířila také včera, protože pán má krásnou červenou cibuli za rozumnou cenu, růžičkovou kapustu, která vypadá jako ráno utržená a řekvičky byl sbírat asi taky tak.. A pán říká – no, neska mám lichi kompot, tam vzadu. AHA. Super, tak hned beru jednu plechovku. Ale koliandr není. AHA. tak mu ukážu ten, co jsem koupila ve Sparu, lepší než nic. AHA, říká on, to je koriandr, já myslel máta. Smála jsem se asi tři minuty, řekla jsem mu kolik to stálo (moc drahy, přivezu ze SAPA vic a levnejší, říkal), a mátu taky, zitra, jo? Tak jo, super. Ještě s ním dotáhnu ty sojové klíčky a budu to brát ve velkým.

Při placeni se ukázalo, že zapomněl, kolik stojí plechovka lichi, tak jsem si ji musela vzít i tak, a že to zaplatím zítra, až si přijdu pro tu mátu. A teď mi řeknětě – můžete nemít rádi svého Vietnamce?

Published in: on 7 Únor 2013 at 09:56  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2013/02/07/mate-uz-sveho-vietnamce/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Komentáře: 4Napsat komentář

  1. jjj, ti si nás jednou koupěj všechny. a líto mi to nebude.

  2. Nejen Vietnamce. Mám rád každého schopného obchodníka. A i možnost nechat ty neschopné zkrachovat. A to neplatí jen o zelinářích.

  3. Koliandr fakt neseženete, je to koriandr🙂

    • OMG. PARDON. Už jsem to opravila. Dekuji a omlouvam se laskavym ctenarum za takoveho faux-pas.


Napsat komentář

