Byl to P.O.R.O.D

Když jsem se v nemocničním pokoji vzbudila asi o půlnoci s tím, že mě zřejmě napojili na elektrický proud a ted mi dávají elektroškoky do kříže, byla jsem dosti překvapena. Časem se ukázalo, že se nejedná o elektrošoky, ale zřejmě to jsou TY kontrakce (V KŘÍŽI???) a ty vado, že fakt budu asi rodit. Půlnoc nepůlnoc, bylo to drsný. Vedle spala ta potenciální rodička, a já se snažila si vzpomenout na všechny to poučky, co dělat a jak během kontrakcí. Krouživé pohyby trupem – z jógy, dýchaní dle knížky, spaní mezi nimi co to dá.

Chodila jsem průběžně na záchod, dýchala jako zběsilá a kroutila se jako na mistrovství jógy. V šest hodin ráno si mě vzala do merku jedna ze sester s tím,  že „…se jí zdám podezřelá…“ No ještě aby ne. Byla jsem zralá za pár hodin rodit. Takže zavolat manželovi-příteli, pokud chce být u porodu, sbalit si věci na předpokoji, klistýr, a do sprchy. Tak jsem se osprchovala, a šla na ten porodní sál, odkud mě vyhnaly a řekly mi, že se mám sprchovat asi 50min. PADESÁT MINUT? Ten den jsem opravdu nevycházela z údivu…

OK, tak jsem se sprchovala, tak mě uložili a lůžko, přišel můj muž milený a pak byla jedna kontrakce tak drsná, že ANO, chci epidurál, neb není čas na hrdinství. Pan anesteziolog byl příjemný sympatický mladý muž, a uměl to. Pak nevím, pořád přicházely ty kontrakce, měřili mi tlak, miminku CTG, jednou jsme tam byli s manželem sami, jednou jich tam bylo asi osm. V jedenct dopoledne ještě pořád nic. Poskládali mě do polohy, ve které jsem se nemohla ani nadechnout, pak mi zase přinesli takovou podivnou stoličku, a tak bylo poledne a pořád nic. Tak se jde tlačit…

No jo, ale jedna věc je teorie, druhá praxe. Nešlo to. Byla jsem už úplně hotová, mrtvá, už jsem se nemohla ani nadechnout, natož tlačit. Navíc vím, že jsem tlačila špatně. Nešlo to. Ani když jedna z porodních asistentek na mě ležela a miminko tlačila – hrnula ven. Prostě nic. Tak jsem to ještě třikrát zkusila a byla jasné, že to nepůjde.

Fajn, tak že mě říznou. OK. Oholit, omotot nohy, nasednout na vozík, kousek pojet do operačního sálku. Podepsat papíry. Kdybych podepisovala vlastní smrt, bylo by mi to jedno. Krásné bylo, že si se mnou paní anestezioložka třásla rukou a představovala se mi. Jak milé. Byla jsem úplně hotová, paní doktorce jsem se asi osm krát omluvila, že to prostě nešlo. Pak ještě komplikace ohledně prstýnků (nešly sundat) a náramků (šly sundat, ale došlo k nedorozumění), pak už jen vím, že mi ta sympatická dáma řekla Dobrou noc a pak jsem se probudila, nade mnou manžel a v ruce držel Františka.

BOŽE. Tak se to nakonec povedlo. Sice teda néé úplně standartně, ale povedlo se to. Po celkové narkóze jsem byla dost mimo, takže jsem se jen dívala, usmívala a tuším trochu plakala a pak už zase nic nevím a vzbudila jsem se na JIPce. Pak zase usnula, vzbudila, usnula a takhle až skoro do večera, kdy mi donesli Františka na přiložení a pomazlení. Byl krásný jako obrázek, taky trochu omámený a sestřička říkala, že všeobecně spokojené. Fajn. Tak to bychom měli.

Na JIPce jsem zůstala ještě celý druhý den. Pila čaj a vodu  jako o život, starala se o nás vždy jedna sestra, na noc druhá, milé a ochotné, sympatické a příjemné. Jednou jsem si mohla zatelefonovat muži, který byl mezitím vyexpedován domů, dal si pozdní oběd, a řekl to všem, ostatně co měl taky jiného chudák dělat, že ano. Takže mě všichni zdraví a gratulují, a vůbec velký úspěch, chlapec krásný jak na reklamu na dítě a vůbec, že jsem skvělá a statečná. Byla jsem fakt moc ráda, že tam se mnou byl, i když přiznávám, že zásadně platný nebyl, ale ta psychická podpora byla prostě neskutečná a nenahraditelná.

Následující dny jsem měla na vlastní kůži pocítit dopady kroků různých miminstrů zdravotnictví na vlastní kůži, ale o tom až příště, neb to je pro silné žaludky…

Published in: on 31 Březen 2013 at 16:27  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2013/03/31/byl-to-p-o-r-o-d/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Napsat komentář

