Maďarsko, země zaslíbená dětem

Když jsem plánovala cestování po Maďarsku vrámci letní dovolené, přečetla jsem si v průvodci, že „v Maďarsku mají děti rádi.“ Jasně, to je jako věta „Češi jsou pohostinní“ a pak turistovi-důvěřivci ukradnou kufry ještě na letšti, říkala jsem si. Chyba, chyba to bylo. Znaje poměry v Praze, kdy s dítětem obtěžuju vždycky, když trochu vříská obdržím spoustu nesouhlasných pohledů a do restaurace bych s ním nešla ani omylem, byla jsem v Maďarsku mile, opravdu mile překvapena.

Tam totiž děti mají opravdu rádi. Usmívají se na děti i na matku. Dívají se do kočárku, aby vám dítě pochválili, a pokud možno o něm pohovořili. Takže jsem vlastně jedinou překážkou byla já – že jsem neuměla maďarsky. Od paní ubytovatelky v Balatonfured jsem se dozvěděla, že František se maďarsky řekne Ferenc a s tím jsem byla nucena vystačit celých 14 dní. Maďaři to brali poměrně  s klidem, hovořili s Františekm maďarsky, on jim plynně odpovídal dětskou batolecí mluvou, pak jsem já byla pochválena, že je to krásné miminko a hurá dál.

Už vůbec nemluvím o tom, když jsme spolu šli „plavat“ do Balatonu. První týden bylo poměrně horko, tak ho to osvěžování dost bavilo. Cákal kolem sebe jako divý, sem tam mu drkotal zub (brada) a děsně ho to v té vodě bavilo. Souhlasím s tím, že na něj byl božský pohled, takže se koupající zastavovalil, opět se mnou hovořili a tak jsem jim ho dala sem tam podržet, František to bral kladně a oni byli rádi, že si pochovají batole. Bylo to opravdu velmi vtipné.

A v restauraci? Byli jsme asi třikrát a bylo to moc prima. Buď byl hodný a nekřičel, jen si kousal kousátka nebo trochu vyřvával, a to se pak okolní stoly prostě usmívali (FAKT, NEKECÁM), ptali se, jak se jmenuje, odkud jsme (sem tam jsme, zřejmě omylem, narazili na Maďary, kteří uměli anglicky), a jestli už není utahaný a tak. Takže nejen milý  personál, ale i hosté. V jednom podniku seděli u stolu rodiče a tři opravdu velcí dospělí kluci. Pán říkal, že bych si to měla co nevíce užít, protože než se naděju, tak mi z nich vyroste toto a ukazoval na ty svoje holomky…

Celá dovolená byla moc pěkná, ale toto byl nečekaný a velmi příjemný bonus. Je pravda, že oni tam moc dětí tedy nemají a tak si těch existujících tak nějak více cení a to celému výletu dodávalo příjemný ráz toho, že jsme tam vítaní…

 

Published in: on 17 Září 2013 at 19:16  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2013/09/17/madarsko-zeme-zaslibena-detem/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Napsat komentář

