Moje charita

Říkala jsem si loni touhle dobou, že když to všechno dobře dopadne, František se narodí a bude všechno vpohodě, měla bych věnovat nějaké peníze na blahodárné účely. Ne padesát korun nějakému bezdomovci, ale systematicky a účelově. Díky kamarádkám Báře a Zuze jsem nějakou dobu „spolupracovala“ s Člověkem v tísni, a oni zrovna na nový rok sháněli nové členy jako stále přispěvatele, tak mě oslovili, tedy – napsali e-mail, zda by mi mohli zavolat, já jsem souhlasila, nechala si vyložit politiku malých-velkých příspěvků a po dohodě jsem zadala trvalý příkaz na tři sta korun měsíčně na jejich konto. Vím, není to mnoho, ale je to pravidelně, měsíčně, a až zase budu vydělávat, tak to trochu zvednu.

Jsem tedy ve stále databázi přispěvatelů, a když se stane nějaká kalamita, tak mi prostě napíšou, že by potřebovali jednorázový příspěvek a já to buď stihnu a pošlu, nebo prostě nestihnu, pak se trochu stydím, ale nejsem úplná super-žena.

Člověk v tísni mi přijde jako rozumná organizace, pokaždé, když vidím vystoupení Šimona Pánka, je mi jasné, že je to Člověk na svém místě a myslím, že takto by se měla Charita dělat. Radostně, uváženě a otevřeně.

A co vy? Věříte charitám, jste členy, dáváte peníze, nebo si prostě pořád myslíte, že si to členové mezi sebou rozdělí a uspořádají mejdan? Napište, budu ráda za Váš pohled na věc…

Published in: on 12 Leden 2014 at 19:07  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2014/01/12/moje-charita/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Komentáře: 3Napsat komentář

  1. desátek na konání dobra je dobrá věc. dobrá pro naši psychohygienu, dobrá pro pána boha (i pro toho ateistického), a i sem-tam dobrá pro někoho potřebného. zrovna člověk v tísni ovšem moji důvěru nemá. a nikomu nevnucuji svůj názor, ale skutečnou charitu poznám podle toho, že má striktně oddělené prostředky na svůj provoz, lidi tam pracují zadarmo nebo za ty provozní zdroje – a sto procent darů na činnost je transformováno na činnost.
    nadace, které si ze všeho přikrádají provizi na vlastní režii (například jedna velká populární církevní), pravím že slouží přednostně svým zakladatelům. a dokonce nadace (například jedna populární televizní), které nejdřív pokryjí z příspěvků svou režii a zaměstnance, a pak teprve když něco zbyde, začnou naplňovat svůj smysl – tak tam já bych teda neposlal ani kachli. myslet si o tom co si kdo rozděluje si nemusím nic, je to jen aritmetika, dá se vyčíst z auditu.

  2. Člověk v tísni rozhodně ne, a to nejen kvůli divnému nakládání s penězi, ale i kvůli mimóznosti Pánka (jeho proslovy vycházejí z praktik rozvojové pomoci překonaných před 30-40 lety), plundrování africké přírody nepůvodními kozami a vůbec špatnou pověstí jejich pracovníků mezi všemi, kdo do postižených oblastí skutečně vyjedou.

  3. Moje charita je Wikipedie, bohuzel davam jeste min mesicne nez ty, mozna to pristi rok zvednu.


Napsat komentář

