Nezdravení II

Aniž bych to čekala, minulý článek o tom, že někdo nezdraví, vyvolal docela pěknou reakci, díky. Je pěkné vidět, že zdravení stále žije… O to víc, jak jistě pochopíte, mne rozesmála (ano, rozesmála) cedulka v jednom obchodě ve Františkových lázních, kam jsme jeli navštívit rodiče manžela, aby se při léčebném pobytu potěšili Františkem…

Vešla jsem do takové pečlivě vedené textilní galanterie, což je obchod, který je třeba podporovat, a kde mužete nakoupit šňůrky, knoflíky, nitě, jehly, vlny, časopisy a vůbec vše důležité v tomto směru. Tedy – vejdu a tam cedule: U nás se zdraví! V češtině a němčině. Uznejte sami, že v návaznosti na předchozí to jistý úsměv vyloudit muselo.

Pozdravila jsem pro jistotu dvakrát, vybrala si knoflíky a šla je k pultu zaplatit. Tam jsem byla slušně vykázana, ať počkám, že má paní rozmarkovanou kasu, a když jsem se dozvěděla, že mají ten den otevřeno do pěti, knoflíky jsem vrátila s tím, že prostě přijdu později.

Přišla jsem později, pozdravila, odpověděly mi příjemné dámy, vybrala jsem knoflíky a u pultu jsem na dané téma (zdravení) zavedla řeč. No takdy je to hrozný, říká paní prodavačka, sem se chodí jako do chvíva. Každý přijde a NIC. Kdyby ten můj počítač uměl azbuku, tak to sem napíšu ještě rusky…

Hu, takže tak asi. Jak to tak vypadá, zdravení a odpovídaní je pěkný téměr globální problém… Cizinci nezdraví taky (no, u nafoukaných Rusáků bych to čekala, ale u řádných Němců?) Zajímavé…

Takže – Dobrý den, Dobrý večer a Dobrá ráno. Dnes a denně.

Published in: on 30 Květen 2014 at 17:12  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2014/05/30/nezdraveni-ii/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Napsat komentář

