400 Kč

Mít a nemít 400 korun je, jak praví klasik, rozdíl osm set a to už jsou pěkné peníze. Nevím, kolik peněz si vybírate z bankomatu vy, ale já obvykle o tisíc korun víc, ale chápu, že sem tam jsou čtyři stovky to poslední, co si z bankomatu můžete vybrat…

Proč to tak rozebírám? Nedávno jsem přišla k bankomatu a vidím, že v kastlíku na peníze je čtyři sta korun a bliká světýlko, že si má zákazník odebrat hotovost. Hm, pěkné. Tak jsem se rozhlídla kolem, zeptala se vedlejšího stánku tamních štamgastů, zda si nepamatují, kdo vybíral přede mnou, ale nikdo nic nevěděl a tak jsem ty prachy vzala. Zapomatovala jsem si čas, dala je do peněženky a vybrala si svoji hotovost.

V pondělí, kdy shodou okolností tu byla na návštěvě moje máti, jsem je odpoledne s Františkem vyhnala na kočárkovou vycházku a šla do banky, která sídlí nad bankomatem. Vybrala bezhotovostní operace, a když jsem přišla na řadu, vyjevila slečně, co se stalo a zda to vyřeší ona nebo někdo jiný. První věta bankovní úřednice zněla Už zase(?) Prý se to stává čím dál tím častěji. A asi je i dost poctivých, kteří to jdou prostě vrátit.

Pravda, vyřízení formality trvalo asi 25 min, protože slečna musela někomu zatelefonovat, na jaké účty se to má zaúčtovat, nicméně po půl hodině jsem obdržela potvrzení o odevzdání peněz, úsměv a poděkování (s trochou překvapení, že jsem FAKT přišla se ČTYŘMI STOVKAMI) a šla jsem.

Přiznám se, že i já jsem sem tam roztržitá, zažila jsem situaci, kdy si jeden můj kamarád peníze vybral, ale už neodnesl (a za ním rozhodně někdo stál, kdo to sbalil do kapsy a rozhodně to bylo víc jak čtyři stovky), a kdybych si to nechala, tak bych to stejně dala na nějakou charitu. I ty jedny blbé kalhotky, které bych si snad za to potenciálně koupila, by mě netěšily… Můžete si říkat a myslet, co chcete, ale já se v těchto věcech držím hesla své kamarádky, že občanskou společnost si prostě musíme budovat a ne čekat, až se vytvoří sama…

Published in: on 27 Červenec 2014 at 11:59  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2014/07/27/400-kc/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentNapsat komentář

  1. Souhlasím, Peti jsi naše krevní skupina


Napsat komentář

