SSS-S

Ha, tak první omyl ve výchově je zde. Je zde jasného pedagogického ražení a můžu za to já. Jsem si toho plně vědoma, ale teď už s tím těžko něco udělám. Věc se má tak, že obrázkové knížky jsou u nás, tedy hlavně u Františka, dosti v kurzu. Pes, beránek, kočka, a tak dál, znáte to. Jedna stránka, tam zvířátko, nejdřív to řeknete vy-rodič, co to je za zvíře, doplníte nějakým vhodným, časem zapamatovatelným zvukem a další stránka…

Všichni víme, že beránek dělá bébé, kráva bůbů, a pes haf-haf. Jenže já pro zvýšení dramatického účinku jsem říkala: Františku, to je PESSSS, a ten dělá haf-haf. A víte, co si ta jeho makovička zapomatovala? Ne haf-haf, ale SSSS. A tak jdeme po ulici, nebo ho vezu v kočárku, kolem nás jde nějaký vořech a František neomylně natáhne ten svůj ukazováček a udělá – sss-sss a dívá se na mě, jak to skvěle uhodnul. Nejinak, když psa štěkat pouze slyší (na sídlišti slyšíte štěkat všechny čokly v okolí kilometru), tak se zaposlouchá a udělá sss-sss. Ano, ano, pejsek šteká – haf-haf, snažím se celou věc uvést na pravou míru (samozřejmě plně a totálně zbytečně).

Když si prohlízíme knížky, na všechny psy ukazuje pěkně, hezky je pozná a pořád na ně dělá sss-sss. Krásné. Jsem ze svých pedagogických schopností naprosto ohromena a čekám, co se mi povede příště…

Published in: on 4 Srpen 2014 at 19:20  Comments (5)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2014/08/04/sss-s/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Komentáře: 5Napsat komentář

  1. Hehe, z úvodu už jsem si myslel, že konečně napíšeš, že jsi normální máma co dělá taky chyby, ale ne, pořád se nemáš čeho bát, jsi Františkova nejlepší maminka.😎

  2. kouzelné…

  3. Když změníte pes na pejsek, bude líp:-) Anebo to chvíli přeskočte a berte jiná zvířátka, u sss říkejte „správně, pejsek“😉
    Legrací bude víc a je fajn, že si to píšete, třeba jenom na blog. Občas si to vytiskněte a pořizujte tak rodinnou knížku. Větší děti to milujou jako hmatatelný důkaz, že byli milováni, dospělí hoši potom skřípou zuby, neb se nevěsty dobře baví😉

  4. můj následník ve své době pochopil, že pejsek je HAF. neboli vlastně že HAV.
    a tak na všechny psy radostně volal – havo, pocem!

  5. […] jsem straaašně dávno psala o tom, že jsem špatně naučila Františka říkat pejsek, tak jsem netušila, že se chyba ve výuce bude opakovat. Dle zásady Nevstoupíš dvakrát do […]


Napsat komentář

