Pizza Margharita

Pizza Margharita vznikla na počet italské královny (Margharity) a má symbolizovat Itálii prostřednictvím její vlajky. Ta, jak všichni dobře víme, má rovnoměrně zastoupeny barvy červenou, zelenou a bílou a stejně tak by měla vypadat i pizza. Používá se na ní pravá mozzarela z buvolího mléka (z mléka buvolích samic, aby mě tu snad nebral nikdo za slovo), rajčatová omáčka suggo a zelené lístky bazalky, které se na pizzu přidají až po upečení, že ano, aby to bylo krásné a zelené.

Proč o tom píšu? Je to totiž moje prakticky jediná oblíbená pizza. Než jsme jednou jeli s kamarádem Jackem do Itálie (asi tak před eeeeee-deseti lety), tak jsem pizzu nejedla vůbec. Prostě mi to nechutnalo a hotovo dvacet. Jenže vyhněte se pizze v Itálii. Pravda, tu kulatou tam jedí jen cizinci v cizineckých hospodách, ostatní si je dávají v pizzeria-bistru, ale tam se to naučila jíst. Tuto základní, první a chutově naprosto dokonalou pochoutku, a tak když jsem se vrátila do Čech, zůstala jsem u toho.

Jenže chyba lávky. Zde je Margharita na prvním místě v pizza-seznamu, za nejlevnější peníz a podle toho je s ní nakládáno. Mozzerala z Tesca, jakás takás rajčatová šťáva a pak – uprostřed jeden vetší lístek bazalky. Ehm. Navíc, když si ji dám, úplně to vidím v očích číšníků – aha, šetří se, no to si mladá paní nemůže dát něco pořádného (za sto pade, aspoň…). Ach jo. Takže co. Takže si ji dávám prostě jen v drahých (co si budeme vykládát) pizzerkách, nebo tam, kde se mi pozdává pizzař a obsluha je ochotná na chvíli konverzovat apod.

Musím říci, že je mi to velmi líto, jak se u nás s národním pokladem zachází, hádám Italové si na už zvykli, ale tvůri se možná obracejí v hrobě. Tedy za lepší Margharitu, za lepší mozzarelu, a hlavně – ať tam nedávají tu salámovou!

Published in: on 22 Srpen 2014 at 18:59  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2014/08/22/pizza-margharita/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentNapsat komentář

  1. To to letí…
    Není v Česku Margharita synonymem pro rajčatovou pizzu?
    No a přiznám se, že pro mě je Margharita základem, na který si nechám dát pepperoni nebo salám, když jsem někde, kde by taková jednoduchá pizza byla pod tamní kulinárně-uměleckou úroveň.😎


Napsat komentář

