Stará parta

Nebyla to moje parta, ale jeho parta, tedy mého tehdejšího klukla. Protože v šestnácti sedmnácti letech samozřejmě nemáte přítele, ale klukla. Jeho nejlepší kámoš Broňa mě z duše nenáviděl, byla jsem pro něho moc chytrá a to on, poměrně chytrý, neměl rád. Do party jsem vplula (a pak zase vyplula…) jakoby nic, protože mě on – Dave – vzal na nějakou spářku nebo na čundr nebo na něco, kde byli všichni. Do party patřil a jeho neformální vedoucí byl Měsa, který byl naopak velmi chytrý a se svým IQ nebyl schopen projít střední školou, takže i ve svých asi tak třiceti letech si do kolonky vzdělání psal Základní. Nikdy nepracoval. Taky tam patřil Donny, věčně studující medik, do jehož množství zkoušek, reparátů a já nevím čeho jsem nepronikla nikdy, ani když jsem nastoupila na vysokou školu… Pak tu byly přítelkyně těchto kluků, Monča patřila k Broňovi a tak byla strašně důležitá (a taky dosti blbá), Svačinka patřila k Donnymu, takže jsme ji my všechny holky nenáviděly, protože Donnyho jsme tajně milovaly. Pak tu byla ještě ta éterická dívka, co studovala nějakou střední uměleckou, Majda tuším, která byla děsně hubená, krásně malovala a byla tajemná jako hrad v Karpatech…

Celá parta se tak trochu pořád scházela a rozcházela, dávali si navzájem různé dárky a sem tam přivedl někdo někoho nového, někoho, kdo pak zase odešel… Vím, že v tu dobu mi připadalo velmi důležité do té party patřit, přesto, že Broňa časem společně s marjánou, přinutili Dava, aby mě opustil a já se nechala sbalit Kendym (toho jsem po poměrně dlouhé době pro změnu opustila já). Najednou mi ta parta byla tak nějak ukradená, a říkala jsem si, že všechno má svůj čas a cenu. Svačinka se s Donnym nastěhovali do bytu po bratranci, který se rozhodl zůstat ve Francii, Měsu jsem jednou potkala v Praze na nádraží s kytarou a totálně bez peněz a jedna z holek z party si se mnou domluvila rande a šla na čaj, aby se mnou vzpomínala na léta dávno minulá. Bylo to trapné a o ničem…

Někdy si na ně na všechny vzpomenu. V pražském bytě nemám žádné fotky, památné předměty nebo tak něco. Vím, že Kendy nakonec získal nějaké super místo v Hygienické stanici a to je asi všechno. Usmívám se událostem, které mě s nimi všemi potkaly (a rozhodně to nebyly pokaždé MILĚ události), a jsem sice ráda, že jsem to s nimi prožila, ale ještě více jsem ráda, že už je to za mnou. Nejsem ráda organizována, nerada někam patřím (sociální skupiny mě děší) a ráda žiju svůj úzkokruhový život s živými přáteli.

Konec sentimentální vzpomínky, nemohla jsem si pomoct, musela jsem to vám i sobě napsat…

Published in: on 11 Září 2014 at 20:41  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2014/09/11/stara-parta/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Napsat komentář

