Fungují homeopatika?

Přijde vám to logické? Něco, co neobsahuje prakticky žádnou léčebnou látku, něco, co vlastně neléčí, lečí? Homeopatika, které si skoro můžete naordinovat sami, lékaři-homeopaté, kteří vám předepíšou léky, jejichž jméno neumíte ani napsat… Kuličky nebo sirup, nad kterým zůstává rozum stát a léči? Je to placebo? Nebo není?

Asi podobně jsem uvažovala i já. Vlastně ani ne. Vlastně jsem to brala jako docela dobrou legraci, otisk léku ve vodě, ha-ha-ha. Jenže po prvním porodu bylo kojení úplně v háji a za podpory laktační poradkyně, nezměrného úsilí a HOMEOPATIk se to povedlo. A když jsem to jen tak  z plezýru poradila kamarádce také po císařském řezu, tak mi nadšeně telefonovala, že to skvěle funguje… AHA. Kamarádka, která stejnou cestou přivedla na svět svojeho chlapce, se bez homeo nehla ani na krok, před, při i po zákroku, o podpoře kojení nemluvě…

No jo, řeknete si, třeba to fungovalo jen s těmi ostatními věcmi, ale ruku na srdce – šlo by to i bez nich? Při druhém těhotenství mě pronásledovaly takové chmury, řekneme, byla jsem trochu na ohrabky, brečela jsem a tak vůbec… Trochu jsem si nevěděla rady a tak jsem zavolala stejné paní laktační poradkyni, která je i průvodkyní během těhotenství (a porodu), trochu jsme si povykládaly a ejhle, coby doporučení bylo pár uklidňujících kroků večer plus dvoje homeopatika… A co myslíte? Funguje to. Špatně jsem spala a spím když ne výborně, tak dobře. Usínám taky dobře, což předtím nebylo. Přestala jsem plakat, uklidnila se a bylo to…  Tak já nevím.

Západní medicína je pro mě poměrně zásadní, to ano, homeopatiky mi asi nikdo zlomenou nohu nespraví, ale někdy mám pocit, že se zaměřuje na ty měritelné hodnoty a na duši je lehce pozapomenuto a začínám mít pocit, že právě proto někdo vymyslel tyto homeopatika, a i když mi to pořád přijde divné, tak musím uznat, že fungující… A to je, oč tu běží, nebo ne?

Published in: Nezařazené on 3 Listopad 2014 at 20:40  Comments (5)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2014/11/03/funguji-homeopatika/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Komentáře: 5Napsat komentář

  1. Moje dcera léčila své 3 kluky celý jejich život homeopaticky a úspěšně. Pak přišla zrádná nemoc, na kterou byla homeopatika krátká. Teď pokračuje s homeopatií i na ADHD syndrom a zlepšuje se to. Každopádně už nechce po roce chemické léčby stejným způsobem pokračovat. Ale život malému zachránila klasická medicína. Prostě když nejde o život, tak klidně homeopatika.

  2. děvčata, neblbněte. homeopatika nefungovat. fungovat placebo. placebo funguje nejen v případě dvojitě zaslepeného testu, kdy podávající ani konzumovaný neví, zdali pacient baští lék, či vápenec – ale dokonce i v případě, že pacient VÍ, že baští placebo, existuje statisticky nadvýznamné zlepšení zdravotního stavu, protože „cosi“ pohltil. akorát že placebo je zadarmo, zatímco na homeopatikách si banda podvodníků mastí kapsy naprosto nehoráznými částkami za čistou vodu.
    základy homeopatie položil jistý pan Hahnemann. vycházel z principu léčit podobné podobným. to dokazoval na principu léčby chininem. chinin u něj údajně vyvolával horečku a pocity podobné malárii, byl tedy vhodným lékem proti malárii. a čím více množství léku snižuje, tím mu „horečka“ ustupuje, což si vysvětlil mystikou ředění. je to však trapný omyl, chinin totiž vyvolává podchlazení a následnou třesavku, nikoliv horečku. za tento omyl hahnemann samozřejmě nemůže, teploměr v jeho době totiž ještě nebyl znám.
    a jak to je s tím léčením duše? označení C10 znamená, kolikrát je lék za sebou 100x zředěn. tedy máme-li dnes homeopatikum s označením C6, je lék zředěn 1:100 a stejně tak ještě šestkrát za sebou. C6 tak znamená zředit 1 litr léku v objemu 1km (jednom kilometru) krychlovém!!! běžné je však také zředění C30, kdy tentýž litr léku je zředěn do objemu zhruba o velikosti naší galaxie. když si tyto nesmysly homeopati uvědomili, začali se vymlouvat na to, že po původní látce zůstanou „kvantové otisky“. mají pravdu, koumáci. zapomněli ale, že tyto otisky léku, zůstávají v roztoku po dobu řádově jen několika desítek pikosekund (= 0.000000000001 sekundy). kdyby vám tedy homeopat přímo před nosem vyrobil homeopatický lék, tak byste jej museli do svého těla dostat nadsvětelnou rychlostí. tak čiperné mrsknutí vaší něžnou ručkou bych chtěl vidět.
    takže.
    kupte radši dětem ovoce, a sobě dobrý čaj – a neutrácejte za 3,14-čoviny. sami výrobci homeopatik si vymohli, že jejich výrobky nepodléhají příslušnému zkoumání. na každém balení proto musí být informace, že jde o preparát bez ověřené účinnosti! tudíž to jednak nejsou léky, a jednak asi sami výrobci jim moc nedůvěřují. což jim arci nebrání se na nich neskutečným způsobem kapsovat …..

    • no jo, ale já nic z toho, co tu píšete nepopírám… já s tím vlastně i souhlasím, taky se směju všemu tomu divadlu okolo, akorád se mi prostě po těch bílých kuličkách ulevilo…
      to je celé, co jsem se tím článkem stažila naznačit…, že chápu, že to je nepravděpodobné, ale v reálu MOŽNÉ

      hold věci mezi nebem a ženou

  3. Jak se (ne)říká (ale mělo by), fungujícímu koni se na zuby nedívej.😎

    • ale v tom je právě ta pointa. kdyby koník homeopatik aspoň že běhal zadáčo – nebylo by to okrádání tak vulgární.


Napsat komentář

