Nejdražší procházka

Asi se stalo každému – aneb – cizí neštěstí vždy potěší…

Nedávno mne navštívila MOJE babička (což je na samostatný článek) a odpoledne jsme se vydali na procházku. Takže – říct babičce, aby se převlékla, obléct vzpouzejícího se Františka (přitom vycházka ho pak strašně baví), obléct sebe, vyčurat, obout boty, obléct Jiříka, zavázat ho do šátku, vytáhnout motorku z komůrky, zkontrolovat babičku a jde se. Uff.

Zavřela jsem dveře bytu, strčila klíč do zámku – a už nezamkla. V tu chvíli jsem veděla proč. Protože z druhé strany byl strčený klíč. Strčil ho tam František, protože po návratu z dopolední procházky (vyzvednutí babičky z nádraží) „odemykal“. To je taková činnost, že mu na chvilku půjčím klíče a on chodí po chodbě a strká je různě do zámků, co tam jsou a jako odemyká. Jenže jak už je velký a šikovný, tak se klíč naučil strkat i do zámku dveří a já jsem ho zapomněla vytáhnout a tak tam zůstal.

Takže průser. Babička navrhovala, aby to zařídil nějaký chlap z baráku, ale rychle jsem ji řekla, že tu jednak žádní chlapi nejsou, a jednak to jsou bezpečnostní dveře extra speciál, takže se s tím stejně nedá nic dělat. Můj mobil zůstal ke vší té smůle doma v nabíječce a babička ho taky nechala na stole, aby ho neztratila. Prima.

Co teď? No nic, šla jsem k paní sousedce, kamarádce v důchodu, co má bolavá záda a je pořád doma. Vyjevila pravdu, dostala její mobil, zavolala do firmy, co od ní máme ty dveře, tam slíbili, že pošlou zámečníka a s mobilem paní sousedky jsem odešla na procházku s babičkou a klukama…

Jenže nikdo nevolal. Uběhla už asi hodina, pořád nic. Tak jsem do firmy zavolala znovu, pán se zapřísahal, že vše zařídil. Tak jsme pomalu docházeli domů, když v tom volal pan zámečník, že je skoro u nás. Ukázalo se, že mu dali špatné telefonní číslo. Než jsme došli k domu, pán už tam stál. Chlap jak hora, v ruce kufr s nářadím. Zavedla jsem ho na místo činu. Zopakovala, co se stalo, on řekl, že když nic horšího, tak OK a dal se do toho. Rozený kasař. Ani ne za minutu byly dveře otevřené. Sláva! Pak mi vypsal účtenku, já mu dala jeden tisíc korun a on odjel. Františku, tvoje konto se nebezpečně otřásá v základech!!!

Vrátila jsem se pro babičku, která mezitím krmila Panáčka tvarohovým šátečkem, vzala je všechny domů, vrátila jsem mobil paní sousedce, vděčná až za hrob a Františkovi zakázala nejen zamykat a odemykat, ale i se jen ke klíčům přiblížit. A sobě jsem nakázala nedovolit mu každou blbost, na kterou si vzpomene…

Published in: on 6 Březen 2015 at 21:39  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2015/03/06/nejdrazsi-prochazka/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Komentáře: 3Napsat komentář

  1. 🙂 Stane se. Poněkud horší bylo, když se nám ten či onen prcek zamkl v pokoji nebo na wc. Prostě jsme měli klíče v zámcích, ale nepoužívali je a hoši zkoumali. A poté šíleli. V obýváku muž vytáhl sklo, na WC sice je nahoře okýnko (papundeklové dveře jak v paneláku), ale jinak žádná šance někudy vylézt. Holt prcka uklidnit, aby pomaličku klíč vytáhl, šoupl pod dveřma a odemknout… A všechny klíče se vyndaly, neboť nápad je u dítek rychlejší myšlení – a taky se občas, hajzlíci fikaní, navzájem naváděli, aby byla sranda – a taky aby se občas práskli. Když jeli k babičce, tak si do uší něco strčili. Nekecám. každý rok jeden. Co já za tu sérii dostala od tchýně za kapky! My se vždycky při návratu třásli, co kde děti řekly nebo vymyslely. My je vítali a hned to měli, ani dveře auta se ještě nezavřely. Ani těsná kontrola u doktorky nepomohla – večer před odjezdem pro tu prču ukecali nejmenšího, že korálek v uchu je to nejlepší, co může dovézt babičce…
    Vzhůru do dalších radostí!😀

  2. toho člověka, který vymyslel konstrukci zámku, že se nedá klíč zasunout a otočit z obou stran zároveň – měli zavraždit nějakým výjimečně trýznivým způsobem.

  3. náš vnuk ztratil klíče od sousedčina bytu i sklepu, to bylo a vztahy se dostaly na bod mrazu


Napsat komentář

