Nový život

Moji prababičku si pamatuji jako takový chrásteček, stařenku, hubenou, co zemřela v požehnaných devadesáti letech. Měla tři dcery – Boženku (moji babi), Marušku (tetu Máňu) a tetu Janu. Teta Jana je takový pikantní případ, neboť je prakticky stejně stará jako moje maminka, protože prababi ji měla pozdě, neboť se domnívala, že už je v přechodu, ale ejhle, byla těhotná. A pak že staré matky jsou fenomén dneška…

Moje babička bydlí s námi, teta Jana si postavila nový barák a teta Máňa se nedávno přestěhovala do bytu. Prostě se s manželem rozhodli a v jejich průměrně osmdesáti letech prodali dům velký jako stodolu s dvorem a zahradou, koupili byt a tam se nastěhovali. Uznejte sami, taková transakce dá zabrat běznému středně starému člověku, co teprve v osmdesáti. Byla jsem u nich na návštěvě a slyšela jsem (a viděla), jak se jim skvěle vede. Nový byt je dva plus jedna, seděla jsem v parádním obýváku, viděla jsem prostornou  ložnici a chápala jsem, že nic lepšího udělat nemohli. Byt je kousek od parku, ve vnitrobloku, spousta dětí v okolí, domky, zahrádky, klidný a pěkný. Ono starat se na stará kolena o barák, o který nikdo nestojí, to je docela i psychicky namáhavé, o fyzické a finanční stránce věci ani nemluvě. Teta byla odpočatá, nastrojená, strejda vyklidněný a teta rovnou řekla, že moji rodiče by měli udělat to samé, když na ten dům a zahradu nestačí, že život v bytě je něco úplně jiného a že byli blázni, když to tak dlouho táhli.

No, sice si dokážu představit svoje rodiče v bytě, ale asi tak na dva dny, pak by se asi zabili. Nicméně za tetu a strejdu jsem ráda, jsem ráda, že život v zaběhnutých kolejích se dá změnit, získat novou energii do života a stáří se užít vklidu a pohodě.

Published in: on 18 Květen 2015 at 19:06  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2015/05/18/novy-zivot/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Napsat komentář

