Nejsem Eliška…

Junková, ale řídím. ALE… Ale jsem ta, kterou cestou nenávidíte. Jedu pomalu. Dlouho čekám, než bude volno. Rozjíždím se hůř než vaše babička. Sem tam musíte udělat myšku, abyste mě předjeli. Dodržuju rychlost. I když je to nebezpečné a i když všichni na osmdesátce jedou sto. Prostě mě nenávidíte. Jsem si toho plně vědoma. Nedokážete si představit, jaké to je, řídit s takovým vědomím.

Ale co. Moje paní učitelka říkala, že radší pomalu než blbě nebo vůbec. Ostatně časem se ty hrany obrousí a na dálnici z Olomouce do Mohelnice mě sice předjelo auto s vozíkem, ale na rovince jsem mu to časem nandala… Ostatně já jezdím se dvěma dětmi, takže když mě předjíždí ta auta s nadávajícím řidiči, vidím, že oni vidí – ženská a s děckama, AHA. Tak díky.

Samozřejmě jsem sto krát klidnější, když řídím sama, František mi do toho křičí, ať tam dám dvojku a točím volantem (od koho to asi pochytil…), než s mým mužem. Nedávno jsem řídila s kamarádkou a to bylo jiné pokouřeníčko. Ale i tak – jedu. Obvykle nakoupit, do SAPY, tu máme za rohem a je lepší tam jet autem, protože se vracíme s rýží, zeleninou a vůbec. Navíc tam jezdí příšerně všichni. Akorát mají lepší fára…

Můj otec je na mě pyšný a říká, že i kdybych nějaký přestupek udělala, stejně by mě ten strážník pustil, kdyby mě viděl, a kdyby do toho třeba Jiří vyřvával. Přiznám se, že netuším, kde máme lékarničku, náhradní žárovky, akorád vím, že vesta je v přední přihrádce. Kolo bych nevyměnila a ještě jsem někdy netankovala, takže jsem morálně připravena, kdyby nebylo zbytí, že bych šla na benzinku do pokladny, řekla, že to neumím a jsem si jistá, že by se někdo smiloval.

O nálepce Začátečník nepřemýšlím (přece jen častěji řídí můj muž), ale říkala jsem si, že bych si pořídila nějakou sejmutelnou s nápisem: …zato poměrně dobře vařím… Tak já jdu dodělat ten segedín a děkuji ostříleným řidícům za jejich laskavou schovívavost.

Published in: on 18 Listopad 2015 at 19:22  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2015/11/18/nejsem-eliska/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentNapsat komentář

  1. Stále Ti fandíme a jediná rada je řídit, řídit, řídit. Myslím, že to říkal i Lenin.


Napsat komentář

