Zase blbě!

Když jsem straaašně dávno psala o tom, že jsem špatně naučila Františka říkat pejsek, tak jsem netušila, že se chyba ve výuce bude opakovat. Dle zásady Nevstoupíš dvakrát do téže řeky jsem tedy Jiřinkovi, kterému je touto dobu jeden rok a cca dva měsíce, ukazovala v knížce různá zvířátka a převáděla mu, jak dělají. Jenže jak k tomu mám i Františka, kterému se knížky líbí pořád a čím dál tím víc, tak stojí nebo sedí někde kousek od nás a dívá se, cože já tomu bráchovi čtu.

A tak říkám: „Jiří, to je pejsek. A jak dělá pejsek? No, Františku, řekneme Jiřímu, jak dělá pejsek!“ Takže oba uděláme: „Haf-Haf-Haf“. Následuje druhá stráka – kočička. Stejný dialog… to je kočička, jak dělá kočička, mňau-mňau-mňau. No jo, ale myslíte si, že my dva s Františkem děláme ty zvuky normálně? My dva když štěkáme, tak to vypadá, že tu máme psinc a když děláme krávu, tak to tu vypadá jako na pastvě. Velká zábava.

A co na to Jiří? Ten to pochopil následovně: Aha, knížka. Maminka ukáže obrázek, něco řekne a pak je děsná zábava, jak oba dělají ty zvuky. Tedy – zvedne hlavu od stránky, podívá se na mě, nahodí výraz – Tak už dělejte ty zvuky a pak se u toho strašně směje… O žádném opakování nemůže být ani řeč…

Dobře, abych si nesypala popel na hlavu úplně – Haf umí opravdu krásně, akorád to je druhé slovo, které umí, hned po Ham. Takže Haf je úplně všechno. Aspoň mu všichni rozumí.

Published in: on 21 Únor 2016 at 20:12  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2016/02/21/zase-blbe/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Napsat komentář

