Zelenina dětem

„…no, naše děcka zeleninu vůbec nejí, musíme jim to pořád někam skrývat, aby vůbec nějakou snědli…,“ odposlechla jsem nedávno na druhé středě. A to jsou Radkovy děti už poměrně velké.

Hádám, že zelenina se ne nadarmo jmenuje zelenina, protože je prostě zelená, o tom žádná. A jak se dočtete v různých chytrých knihách – co je zelené, to je podezřelé a dětem obzvláště. Mohlo by to být plesnivé, nezralé, špatné, otrávené a nebudí to důvěru. Takže chtít od někoho, kdo se ještě převážně řídí instiktem, aby jedl špenát, je dle mého krok špatným směrem. Jen co si vzpomenu na své nedávné dětství, špenát byl pro mě velké tabu dosti dlouho, o špenátové polévce jsem si až do vysoké školy myslela, že vypadá a chutná jako bažina…

Pojala jsem tedy zeleninový program pro ty naše panáčky barevně a od začátku jsi servíruju trojkombinaci mrkvička-hrášek-kukuřice a dost to funguje. Všechny tři jsou sladké a na másle opražené jsou poměrně oblíbenou večeří. Jakkoliv je Jiří malý, chutná mu to, a jí to velmi ochotně. Samozřejmě, jsem straašně hodná a kupuji jim SLADKOU kukuřici, MLADÝ hrášek a BABY mrkvičku. Popřípadě nějakou zavedenou sladkou odrůdu mrkve koupím na trhu a tu jim pak uvařím v polívce a věrte mi, že tu sní jako první. Navíc všechny tři komponenty kupuju jako mraženou jednodruhovou zeleninu, ne směs, protože ta obsahuje blbou mrkev, je jí tam hodně a je to pak k ničemu, protože to potom nesní ani jeden.

Velkým hitem jsou dále květákové placičky. Je to smažené, je to dobré do ruky, dobře se kouše (nastrouhaný syrový květák na hrubém struhadle, tri vajíčka, tři lžičky mouky, osolit, uplácat placičky, usmažit). Nedělám je moc často, aby se to neochodilo, ale vždy slaví úspěch, jsou k tomu vařené brambory a to už máme dvě zeleniny v jednom, nekupte to.

Brambory hodně uvařené s máslem jsou také velmi oblíbené a někdy je sní František dokonce i se slupkou.

Přiznávám, že dál jsem se nepouštěla – špenát, brokolice, cuketa, kapusta, to má myslím čas, až z toho budou mít větší rozum. Co se týká syrové zeleniny, tak vede paprika, na druhém místě okurka a na třetím velká rajčata. Obvykle to užírají, když to krájím do salétu nebo jako kompotent do vaření, ale lepší takto než vůbec.

Jsem se současným stavem dosti spokojená, časem bych je mohla převést na nějaký salát nebo něco takového, ale nehodlám to uspěchat, traumata z dětství, kdy dodnes já nevím držky, můj muž maso v mrkvi a hádám, že spousta z vás do pusy špenát nevezme, jak je rok dlouhý, tak beru, co je a nazdar!

Published in: on 9 Duben 2016 at 18:50  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2016/04/09/zelenina-detem/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Komentáře: 3Napsat komentář

  1. Jdeš na to dobře. Náš Davídek ve svých 7 letech zeleninu nesní, nedávno mu dcera večer začala dávat zeleninovou polévku, takže aspoň to.

  2. Dotaz – proč odmala „sladké“?

    • protoze mi to prijde lepsi nez zadne


Napsat komentář

